تقدیر از هنرمندان تعزیه خوان شرکت کننده در همایش ملی شاهچراغ

جوانمرد از هنرمندان گروه منتخب تعزیه شرکت کننده در اولین همایش ملی سیمای حضرت شاهچراغ در تعزیه تقدیر کرد.

«احمد جوانمرد» با اشاره به اینکه هنر تعزیه یک هنر فاخر برای تبلیغ دین است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این هنر از دیرباز از نسل های گذشته سینه به سینه انتقال یافته و امروز به یک هنر فاخر تبدیل شده است و وقایع مهم تاریخ اسلام را به تصویر می کشد.

 

رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، با اشاره به اینکه در جلسه ای از هنرمندان گروه منتخب تعزیه این شهرستان که در اولین همایش ملی سیمای حضرت شاهچراغ در تعزیه شرکت کرده بودند، با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد، افزود: تعزیه هنر اصیل ایرانی اسلامی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

وی با تاکید بر حمایت از هنرمندان تعزیه خوان بیان کرد: نباید به این هنر ارزشی و فاخر بی توجهی شود چرا که هنر تعزیه قدمتی چندین و چند ساله دارد و باید بیش از پیش به این هنر آیینی توجه شود.

 

جوانمرد ادامه داد: تعزیه هنری مقدس بوده و از مخاطبان خوبی در شهرستان زرندیه برخوردار است و این نشان از اهمیت و جایگاه والای هنر در این دیار دارد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورا از بهترین داشته‌های شیعیان بوده و مکتب امام حسین(ع) انسان‌ساز است و ما با داشتن چنین فرهنگی به خود می بالیم، بنابراین تعزیه یکی از راه‌های نگهداشت این ارزش‌ها محسوب می‌شود.

 

لازم به ذکر است، در این مراسم از آقایان حسین منصور، حسین جالینوس، امیرحسین روحانی، رحمت متولی، محمدرضا ذوالقدر، امیرحسین بیاتی، اسماعیل تنها، امیر بیات و امیرمحمد ندرلو تقدیر بعمل آمد.

کد خبر 1194462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha