اجرای طرح نذر قربانی توسط کمیته امداد خوزستان با راه‌اندازی ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار    در سطح استان

شیبه از اجرای طرح نذر قربانی با راه‌اندازی ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار توسط دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری با نظارت سازمان دامپزشکی در سطح استان جهت خرید و ذبح دام و جمع‌آوری نذورات مردمی در عید قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جمال شیبه» امروز (شنبه 18 تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات کمیته امداد در عید قربان، از برپایی پایگاه‌های توزیع و ذبح دام زنده با نظارت سازمان دامپزشکی به‌ منظور تسهیل در خرید و ذبح دام زنده در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده در هر شهر حداقل یک قربانگاه مرکزی توسط کمیته امداد برپا شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه امسال 200 پایگاه ثابت و سیار با نظارت سازمان دامپزشکی در عید قربان در سطح استان راه‌اندازی می‌شود افزود: از این تعداد 40 قربانگاه توسط کمیته امداد استان و دفاتر شهرستانی و 160 قربانگاه توسط مراکز نیکوکاری فراهم شده که کار خرید و ذبح دام و جمع‌آوری نذورات مردمی را در عید قربان بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به اینکه خانوارهای نیازمند دریافت گوشت قربانی و جامعه هدف از قبل توسط دفاتر کمیته امداد مشخص شده‌اند اضافه کرد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به قربانگاه‌های تعیین شده، قربانی‌های خود را با قیمت مصوب تهیه و گوشت قربانی خود را از طریق دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار دهند.

 

شیبه با بیان اینکه سال گذشته ارزش نذوراتی که مردم خیر و نیکوکار خوزستان در عید قربان به کمیته امداد تحویل دادند، 11 میلیارد تومان بود تصریح کرد: از این مبلغ چهار میلیارد تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت تحویل دام زنده یا گوشت قربانی بوده که در قالب یک هزار و 500 راس گوسفند و 24 تن گوشت میان نیازمندان توزیع شد.

 

وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش 30 تا 35 درصدی مشارکت مردم در طرح نذر قربانی کمیته امداد استان باشیم اذعان کرد: 300 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که برای دریافت گوشت قربانی اولویت‌بندی شدند و بر اساس میزان مبالغ دریافتی از این نذورات بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: علاوه بر قربانگاه‌ها و دفاتر کمیته امداد، مردم نیکوکار و خیر می‌توانند از طریق کد دستوری #061*8877*، شماره کارت 6037991899940575، کد QR و سایت www.emdad.ir نسبت به پرداخت نذورات خود اقدام کنند.

 

وی از دیگر اقدامات کمیته امداد خوزستان در دهه امامت و ولایت را اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش، افتتاح مسکن نیازمندان، اهدای وسایل سرمایشی، دیدار با خانواده‌های مددجو به ویژه سادات و ایتان در قالب طرح مفتاح‌الجنه، پخت و توزیع غذای گرم میان نیازمندان و ... عنوان کرد.

 

کد خبر 1194482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha