نرخ ۴۵ درصدی مشارکت اقتصادی گیلانیان/۱۲۱ مجوز بی نام در گیلان صادر شد

نوروزی گفت: با تلاش و همت مدیران مربوطه توانسته ایم ۲۵۱ عرصه را شناسایی و برای ۱۲۱ عرصه مجوز بی نام صادر کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت،  « علیرضا نوروزی» امروز( شنبه، ۱۸ تیر) در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاهای تابعه این وزارت خانه که با حضور "احسا‌ن خاندوی" وزیر اقتصاد و دارایی در رشت برگزار شد، وضعیت و شاخص اقتصادی گیلان را تشریح کرد و گفت: صدور مجوز از درگاه‌های ملی مجوزهای کشور، راهبردی تسهیلات تبصره ۱۸ به سمت اشتغال مولد، اتفاقات مبارکی است که اخیرا به دستور وزیر اقتصاد در حوزه تعدیل حقوق ورودی برای کاهش  تورم زدایی ابلاغ شده است.


مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان افزود: تسهیل فرایند سرمایه گذاری به نفع فعالان اقتصادی و مدل رشد بدون تورم که با تفکر وزیر اقتصاد به منصه ظهور رسیده، از دیگر برنامه های راهبردی بسیار موثر بوده و افتخار داریم که نقش کوچکی در راستای اجرای این دستورالعمل ها در گیلان  داشته ایم. 


نوروزی با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت در گیلان چهار دهم درصد است و از این بابت رتبه ۳۱ کشور را داریم.

 

وی ادامه داد: همچنین تراکم جمعیت گیلان ۱۸۳ نفر در هر کیلومتر مربع و رتبه سوم کشور به لحاظ وضعیت تراکم را داریم. این درحالی است که  نرخ مشارکت اقتصادی ۴۵ درصد و نرخ بیکاری  ۲۰۹ دهم درصد است.


وی تصریح کرد: از این بین، نرخ بیکاری مردان ۸ و یک دهم درصد و زنان ۱۳ و نیم دهم درصد می باشد.


وی  با بیان اینکه بافت و ساختار اقتصادی گیلان در بخش کشاورزی متمرکز است، افزود: ساختار اقتصادی گیلان در بخش کشاورزی ۱۹ درصد تولید ناخالص داخلی استان را دارد. در بخش صنعت ۱۷ درصد و در بخش خدمات ۵۷ درصد و باقی مانده در بخش ساختمان، معدن، برق و گاز می باشد و این آمار تمرکز گیلان در بخش کشاورزی را نشان می دهد.


مدیر کل اقتصاد و دارایی گیلان ضمن ابراز گله مندی از آمارهای کذب فضاهای مجازی در خصوص شاخص فلاکت گیلان، تصریح کرد: فضای مجازی با سیاه نمایی شاخص فلاکت گیلان را بسیار بالاتر از آمار واقعی اعلام کرده و استان گیلان را مفلوک ترین استان معرفی کرده اند. در صورتی که طبق آمار، گیلان در سال گذشته اگرچه شاخص تورم آن ۵۰ درصد بود، اما در مقایسه با سایر استان ها رتبه ۲۱ را به لحاظ شاخص فلاکت در بین استان ها داشته است.


وی تصریح کرد: نحوه توزیع درآمد، همان ضریب جینی ما در گیلان با نرخ ۳۲۷ هزار است و نسبت به متوسط کشوری رتبه ۱۲ را داریم و این یعنی، توزیع درآمد در گیلان وضعیت مطلوبی داشته است.


نوروزی اعلام کرد: شناسایی فرصت ها، اطلس سرمایه گذاری،  صدور مجوزهای بی نام برای سرمایه گذاران بخش خصوصی، محوری ترین برنامه های اداره کل اقتصاد و دارایی گیلان است و با تاکید استاندار به جد دنبال می شود.


وی یادآور شد: با تلاش و همت مدیران مربوطه توانسته ایم ۲۵۱ عرصه را شناسایی و برای ۱۲۱ عرصه مجوز بی نام صادر کنیم. همچنین عرصه هایی در حوزه شهرک های صنعتی، امور اراضی و عرصه های وابسته به گردشگری و راه و شهرسازی شناسایی و موافقت اصول برای اجرا دارای  پیوست هایی است.


گفتنی است، که در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی گیلان برگزار شد، مدیران شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت خانه شامل گمرک، سرپرستی امور بانک ها، بیمه ایران، اموال تملیکی، اداره کل امور مالیاتی، اقتصاد و دارایی و بورس، در حضور وزیر اقتصاد گزارش هایی ارایه دادند.

کد خبر 1194522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha