مسجد جامع شاندرمن میزبان ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت

همزمان با فرارسیدن دهه امامت و ولایت، برنامه‌ها و جشن‌های متنوعی به میزبانی مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

خبرگزری شبستان_ماسال، مائده فلاحتکارضیابری: دهه ولایت و امامت به فاصله زمانی «عید قربان» تا «عید غدیر خم» گفته شده و زمانی ارزشمند برای مسلمان خصوصاً شیعیان محسوب می‌شود، زیرا عید قربان روز ثبوت عشق و تسلیم، روز رهایی از تعلقات غیرخدایی و دلبستگی‌های دنیوی برای دل سپردن به رضایت پروردگار سبحان و عید غدیر، عید کمال دین و روز عهد و میثاق با رب جلیل است.

 

تقارب این دو عید عظیم، حلاوتی دوچندان دارد؛ چرا که باری دیگر بر ما این حقیقت را یادآور می‌شود که راهِ پیمودن مسیر تقرب به سوی خداوند سبحان و رسیدن به کمال، جز با رهایی از تعلقات دنیایی و تمسک به ائمه اطهار، امکان پذیر نیست.

 

دهه ولایت بستری مناسب برای ارائه مباحث عقیدتی و ولایی است، بدین ترتیب ساختارهای اصلی دین مبین اسلام بار دیگر یادآوری می‌شود و نقش «اهل‌ بیت(ع)» در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام بازگو می‌شوددر این راستا مسجد جامع شاندرمن ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت دهه امامت و ولایت در دستور کار دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم؛

 

 

حجت‌الاسلام«عبدالحسین فنایی» با گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهارکرد: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای بازخوانی، تمرین و تطبیق افکار و کردار شیعیان با ائمه اطهار(ع) و شناخت ولایت و ولی است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن رکن اساسی ولایت و تشیع را تبعیت از دستورات و فرامین دینی و عمل به قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: سیمای تشیع در پیشانی هر شیعه‌ای با تبعیت از قرآن نمایان می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه دهه امامت و ولایت فاصله بین عید قربان و عید غدیر است گفت: این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین محتوای غنی غدیر و آشنا کردن بیشتر مردم با موضوع ولایت فقیه است.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: غدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه والایی دارد؛ به همین دلیل باید شناخت و معرفت عمومی نسبت به غدیر و موضوع ولایت در جامعه افزایش یابد.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت ویژه برنامه‌هایی در سطح این مسجد به همت کانون‌ فرهنگی هنری، هیئت امنا و ... برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: یک‌شنبه (19 تیر) قرائت حدیث کساء و مدح خوانی مولانا امیرالمومنین علی(ع)، دوشنبه( 20 تیر) برگزاری جام ولایت، مسابقات فوتبال دذستی و پینگ‌پنگ، سه‌شنبه ( 21 تیر) قرائت دعای توسل همراه با پذیرایی و چهارشنبه (22 تیر) ادامه مسابقات جام ولایت برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فنایی افزود: پنج‌شنبه( 23 تیر) مراسم شب ولادت امام هادی(ع)، جمعه (24 تیر) برگزاری دعای ندبه، پیاده‌روی خانوادگی همراه با قرعه کشی و اهدای جوایز و برگزاری قرائت زیارت جامعه کبیره و مدح خوانی امام علی(ع) از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در مسجد جامع شاندرمن است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه در این 10 شب بعد از نماز مغرب و عشاء قرائت آیه ولایت همراه با بخشی از خطبه غدیر در دستور کار است  گفت: شنبه (25 تیر) محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری و قاریان نوجوان خانه قرآن و عترت مدهامتان، یک‌شنبه (26 تیر) جشن بزرگ عید ولایت عیدغدیر خم در صحن مسجد، دوشنبه (27 تیر) اطعام ویژه روز عید غدیر بعد از نماز عصر، جشن عید غدیر در حسینیه حضرت قمر بنی هاشم(ع) و برپایی 10 روزه ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌های این دهه است.

 

وی با بیان اینکه امروز امت اسلام تشنه شنیدن پیام غدیر است به همین دلیل باید این پیام به درستی به آنها منتقل شود تصریح کرد: اشاعه فرهنگ غدیر و ترویج معارف آن در جامعه امروز موضوعی ضروری است.

 

حجت‌الاسلام فنایی خاطرنشان کرد: مسلمانان در راستای ایجاد وحدت واحیای جایگاه ولایت باید از واقعه غدیر خم درس گیرند واین واقعه گرانقدر را برای نسل امروز معرفی کنند.

 

 

«محمدمهدی رحمان‌پور» با گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار کرد: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای ترویج اسلام ناب و اشاعه فرهنگ علوی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری حب‌المتین مسجد جامع شاندرمن افزود: دهه ولایت بهترین فرصت برای معرفی ولایت امام علی (ع) به جامعه و به ویژه نسل جوان جامعه است.

 

وی شخصیت امیرالمومنین علی (ع) را بهترین الگو برای تربیت جوانان در جامعه اسلامی دانست و گفت: دهه ولایت فرصتی ارزنده برای تبیین جایگاه ولایت و وحدت در جهان اسلام است.

 

 گفتنی اس، دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا یک روز پس از هجدهم ذی الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

 

کد خبر 1194549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha