جهاد کبیر عدم تبعیت از دشمن است

آیت الله عبادی با اشاره به اهمیت جهاد کبیر، گفت: تبعیت از کفار و دشمنان نکنیم پیروزی قطعی است بدون اینکه قطره ای خون ریخته شود این آسیب های که می بینیم بخاطر اطاعت و تبعیت از دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۹ تیر) در خطبه های نماز عید قربان شهر بیرجند اظهار کرد: عید سعید قربان، عید بندگی و بازگشت به خویش است فطرتا انسان به گونه ای آفریده شده که دارای ویژگی خاص عشق ورزیدن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با بیان اینکه برخی عاشق حیوانات یا پول هستند و برای آنان فرق نمی کند که حلال باشد یا حرام چون در بند پول هستند، گفت: انسان دارای حس پرستش است و اینکه باید در نماز سوره حمد را بخوانیم یعنی هیچ موجودی قابل ستایش نیست و همه ستایش برای خداوند است.

 

وی ادامه داد: زیبایی اشیاء کسبی و از تجزیه نور است و در قرآن آمده است تمام زیبایی ها از نور خدا منعکس می شود و بعد پیامبر(ص)، حضرت یوسف(ع) و بهشت زیبا می شود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه خداوند، انسان را برای خود آفریده است و‌ باید بنده او باشیم نه کسی دیگر، تصریح کرد: هر چه به خدا قرب پیدا کنید به کمال قرب پیدا می کنید.

 

امام جمعه بیرجند در ادامه گفت: داستان مجنون و شتر از داستان های آموزنده ای است که به حقیقت انسان و آزادی روح او اشاره دارد و این معنا را بیان می کند که آزادی حقیقی با آزادی روح به دست می آید. 

 

وی با بیان اینکه بالاترین جهاد پیاده شدن از شتر نفس است، یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) لشکری را برای نبرد با دشمن فرستادند. هنگامی که لشکر از جنگ بازگشت حضرت خطاب به آنان فرمود: آفرین بر آنان که جهاد و مبارزه کوچک را انجام دادند، اما جهاد بزرگ بر عهده آنان باقی مانده است. گفته شد ای پیامبر خدا! جهاد بزرگ چیست؟ پیامبر اکرم(ص) فرمودند جهاد با نفس است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مبارزه با نفس و خواسته های هوا و هوس نفسانی جهاد اکبر است، ادامه داد: جهاد با امریکا به عنوان شیطان بزرگ و استکبار جهانی کبیر است.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: کار امریکا به جایی رسیده که ناچار به ترک منطقه و در حال فرار از خاورمیانه است.

 

وی با اشاره به اهمیت جهاد کبیر، افزود: اگر تبعیت از کفار و دشمنان نکنیم پیروزی قطعی است بدون اینکه قطره ای خون ریخته شود این آسیب های که می بینیم بخاطر اطاعت و تبعیت از دشمن است و متاسفانه برخی از افراد داخلی هنوز به دنبال انگلیس پلید و استعمارگرانی هستند که نه تنها ایران بلکه خون ملت های جهان را مکیده است.

 

 

کد خبر 1194564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha