حقیقت قربانی کردن به معنای تسلیم محض در برابر خداوند است

حجت‌الاسلام مهدوی گفت: حقیقت قربانی به معنای تسلیم محض در برابر خداوند و مطیع دستورات الهی بودن و قربانی کردن جنبه حیوانی و نفسانی در وجود انسان است.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، فرارسیدن عید سعید قربان را تبریک گفت و اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد بزرگی است که پیام‌های بسیار مهمی‌ دارد.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان افزود: با توجه به امر خداوند سبحان مبنی بر ذبح حضرت اسماعیل (ع)، به جهت اطاعت از دستور الهی و تسلیم محض خداوند متعال، حضرت ابراهیم (ع) امر را اطاعت کرد و پس از اینکه از این امتحان بزرگ هم سرفراز بیرون آمد، خداوند از بهشت برای وی گوسفندی را هدیه فرستاد.

 

وی قربانی کردن در روز عید قربان را از سنت‌های حسنه برشمرد و اذعان کرد: حقیقت قربانی به معنای تسلیم محض در برابر خداوند و مطیع دستورات الهی بودن و قربانی کردن جنبه حیوانی و نفسانی در وجود انسان است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: برای تکامل روحی و سیر تکاملی انسان، گذشتن از خواسته‌های حیوانی و تسلیم محض خدای سبحان بودن، یکی از مهم‌ترین و اساسی ترین راه‌های سیر و سلوک الی الله به شمار می‌رود.

 

وی خاطر نشان کرد: قربانی کردن علاوه بر اینکه تکامل روحی انسان را در بردارد، از جهت اجتماعی آثار و برکات فراوانی دارد و امر پسندیده‌ای در راستای کمک به نیازمندان است.

 

کد خبر 1194587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha