در روز عید قربان علایق و دلدادگی های غیر خدایی را  قربانی باید کرد

امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین گفت: در روز عید قربان علایق و دلدادگی های غیر خدایی را قربانی باید کرد و هر آنچه بین ما و خدا جدایی می اندازد را قربانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام جعفر طزری امام جمعه منطقه خیرآباد شهرستان ورامین صبح امرور یکشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۱ در خطبه های نماز عید قربان، ضمن تبریک عید قربان، اظهار کرد: عید قربان به ما می‌آموزد که برای نزدیک شدن به خدا باید تمام علایق و دلدادگی به غیر خدا را قربانی کرد و به‌عبارتی تعلقات دنیوی را زیر پا گذاشت.


وی گفت: حضرت ابراهیم(ع) اگر به مقام امامت رسید یکی از مهم‌ترین تعلقات دنیوی یعنی فرزند خود را کنار گذاشت،  ما هم باید هر آنچه بین ما و خدا جدایی می اندازد را قربانی کنیم.


امام جمعه خیرآباد خارنشان کرد: نمی‌توان به مال، فرزند، قدرت و شهرت وابسته بود و در همان حال قصد نزدیک شدن به خدا را داشت.


حجت الاسلام طزری بیان کرد: قربانی کردن یک سنت دینی است بجای آنکه بدنبال ایجاد سنت های غلط و غیر شرعی باشیم مواظب باشیم سنت های دینی از بین نرود.


وی با اشاره به اینکه در آستانه ۲۱ تیر ماه سالروز کشف حجاب هستیم، بیان کرد: روزی که رضا شاه به تبعیت از غرب، زنان جامعه اسلامی را وادار به کشف حجاب کرد، اما با مقاومت زنان جامعه اسلامی مواجه شد.


خطیب جمعه خیرآباد عنوان کرد: امروز هم دشمنان از طریق تهاجم فرهنگی قصد کشف حجاب دارند اما نه با زور بلکه با تغییر فکر و فرهنگ که متأسفانه تاثیراتی گذاشته است و زنی که می‌تواند جامعه را با تربیت فرزند به رشد و بالندگی برساند به یک ابزار  برای شهوت رانی مردان قرار می‌گیرد و جامعه ای که در آن زن ابزار فساد قرار گیرد، هرگز پیشرفت نخواهد کرد بلکه روز به روز به سقوط ارزش ها نزدیک تر می‌شود.
 

کد خبر 1194591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha