لزوم راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان در خراسان جنوبی

قناعت گفت: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی است که حداقل در ۲ شهرستان راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان مورد نیاز است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» صبح امروز (۱۹ تیر) در دیدار با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه وسعت استان خراسان جنوبی باعث شده در گذشته کمتر به خصوص در زمان خراسان بزرگ به آن توجه شود، اظهار کرد: اکنون در سایر استانها کارهای توسعه ای دنبال می شود اما در خراسان جنوبی به دلیل همین کم توجهی ها در گذشته، پیگیری های فعلی در حوزه زیرساختی است لذا هنوز در گام های اولیه قرار داریم.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه فاصله این استان با سایر استانهای را زیاد ارزیابی کرد و با اشاره به ضعف های زیرساختی سنتی در حوزه بانوان گفت: نمایشگاه ایده، خانه و فناور با هدف نمایش توانمندی ها و دستاوردهای بانوان استان در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و علمی برپا شده است تا این حوزه بیشتر فعال شود.

 

وی افزود: علی رغم مشکلات و ضعف زیرساختی در استان اما ظرفیت و سرمایه نیروی انسانی در خراسان جنوبی بالا بوده و با توجه به دانشگاهی بودن استان امکان توسعه در حوزه های مختلف وجود دارد.

 

قناعت گفت: با توجه به اینکه خراسان در کریدور حمل موادمخدر قرار دارد راه اندازی کمپ ماده ۱۶و ۱۵ از موضوعات ضروری در استان است و انتظار می رود به خصوص برای بانوان به صورت ویژه مساعدت شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز برای ساخت مرکز ماده 16 تامین می شود، تصریح کرد: چهار شهرستان مرزی در خراسان جنوبی است که حداقل در ۲ شهرستان راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ویژه بانوان مورد نیاز است تا بتوانیم موضوع اعتیاد را به خصوص در حوزه بانوان مدیریت کنیم.

 

به گفته وی با توجه به توانمندی های زنان خراسان جنوبی در عرصه های مختلف از جمله در زمینه صنایع دستی و گردشگری بنا داریم مقدمات حضور پررنگ بانوان در عرصه های مختلف شغلی را فراهم کنیم و تقاضا داریم که نگاه ویژه به بانوان خراسان جنوبی شود تا بتوانیم از ظرفیت آنان در سطح ملی استفاده کنیم.

 

 


 

کد خبر 1194602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha