حضرت علی اصغر علیه السلام الگوی حقوق اطفال است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود احمدی میانجی گفت:حضرت علی اصغر علیه السلام الگوی حقوق اطفال است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی مؤسسه آموزش های کوتاه مدت جامعة المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمود احمدی میانجی، رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی در کنگره بین المللی تبیین آثار مظلومیت شهید شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر علیه السلام که به همت مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی جامعة المصطفی و مجمع جهانی علی اصغر علیه السلام در قم با شرکت علما و اساتید و طلاب غیر ایرانی از کشورهای مختلف جهان در سالن اجتماعات موسسه آموزش های کوتاه مدت المصطفی برگزار گردید، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی اظهار کرد: باید نگاه انسانی، دینی و شیعی به کربلا داشته باشیم. دشمنان می خواهند حقیقت مکتب اهل بیت علیهم السلام را تحریف کنند که در مقابل آنها باید به روشنگری پرداخت.

 

وی خاطرنشان کرد: لازم است آرمان امام حسین علیه السلام بر اساس عدالت خواهی و احترام به حقوق انسان ها تبیین شود.

 

رئیس مؤسسه آموزش های کوتاه مدت و فرصت های مطالعاتی با بیان اینکه امروز دشمنان می خواهند انقلاب را به ایران و شیعه محدود کنند، گفت: آنها بر این مسئله تأکید دارند که انقلاب ایران قابل فهم و قبول برای غیر فارس زبان نشود چراکه می خواهند بگویند انقلاب ایران تنها برای شیعیان است.

 

وی خاطرنشان کرد: کشتارهای فجیع از شیعه برای تقابل شیعه و سنی است. نباید اجازه داده شود که درباره امام حسین علیه السلام اینگونه تبلیغ شود که تنها ایشان را متعلق به شیعیان بدانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی میانجی با بیان اینکه امروز این اجلاسیه می خواهد آرمان حسینی را جهانی کند، گفت: حضرت علی اصغر علیه السلام حامل پیام حرمت و انسانیت است. بحث کربلای حضرت علی اصغر علیه السلام می تواند الگوی وحدت جهانی و الگوی حقوق اطفال باشد و می تواند به عنوان برند در سازمان ملل مطرح شود.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی اصغر علیه السلام نماد حرمت به انسانیت است. نهضت حسینی پیش درآمد ظهور است کربلا با عقل، دل، منطق و عقلانیت سر و کار دارد و منشأ تحولی در تبلیغ و نگاهی نو به جریان حضرت علی اصغر علیه السلام است.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسین مرادی، معاون پذیرش و ارتباطات بین الملل مؤسسه آموزش های کوتاه مدت در این کنگره با بیان اینکه امروز در جغرافیای ایران اسلامی بیش از 8 هزار مراسم از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام برگزار، برنامه ریزی و رصد می شود، گفت: هزار و 500 مجلس در 45 کشور در جغرافیای غیر ایران اسلامی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه هلند کرسی علی اصغر شناسی برای مبارزه با این جریان راه اندازی نموده است. مجلس عوام انگلیس مصوبه ای مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم شیرخوارگان در کشورهای تحت سلطه انگلیس دارد.

 

معاون پذیرش و ارتباطات بین الملل مؤسسه آموزش های کوتاه مدت عنوان کرد: امروز در این مراسم دور هم جمع شدیم که به شبکه سازی این جریان با راهبرد مشخص، عمیق و استراتژیک مطلوب برسیم.

 

دیوید کینگ رانگو از اوگاندا از جوانان بین الملل در کشور آفریقایی خاطرنشان کرد: تربیت کودکان مهمترین نیاز جامعه کنونی است که در این زمینه لازم است برنامه ریزی شود.

 

دکتر راشد الراشد عضو شورای بحرین و متفکر سیاسی اجتماعی و خانم فاطمه ملحم از لبنان به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت علی اصغر علیه السلام و نحوه برگزاری مراسم محرم در کشورهای دیگر پرداختند.



داوود منافی پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام نیز شرکت کنندگان این کنگره بین المللی را سفیران جهان اسلام معرفی نمود که در جرگه علما و فضلا کوشش می کنند که پرچم اسلام و حقانیت شیعه را به عنوان زمینه سازان ظهور به دنیا معرفی نمایند، افزود: شما به عنوان طلاب بین الملل برای حقانیت اهل بیت علیهم السلام و سیدالشهدا علیه السلام هجرت نمودید.

 

وی با بیان اینکه هر معمار و مهندسی برای ساخت یک بنا به نقشه راه نیاز دارد، گفت: بیش از 40 سال پیش امام خمینی رحمت الله علیه بزرگترین و عمیق ترین انقلاب شیعی را بر اساس نقشه راه راه اندازی نمودند.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم طفل رضی سلام الله علیه در ایران نیز بر اساس نقشه راهی است که بر این اساس یک شأن عظیم برای کربلا روی می دهد.اکنون زمانی فرا رسیده که فقه کربلا تدریس شود.

 

محمد مختار عبدالله از نیجریه عنوان کرد: ماجرای حضرت علی اصغر علیه السلام اثر انسانی دارد و لازم است به زبان های مختلف ترجمه شود و به گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمصطفی میر لوحی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام گفت: این امام بزرگوار شاهد شهادت ها، اسارت ها و وقایع زندگانی اهل بیت علیهم السلام بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین وافی با بیان اینکه روضه خوانی و مقتل خوانی ابزار و وسیله نیست بلکه راهبرد است، گفت: شهید مطهری به روضه به عنوان راهبرد نگاه داشتند. مقتلی از روضه های شهید مطهری به نام مقتل مطهر چاپ شده است.

 

این مراسم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی از کشورهای مختلف جهان و ایران اسلامی در موسسه آموزش های کوتاه مدت المصطفی برگزار گردید.

کد خبر 1194618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha