شهر قیدار به برکت حرم قیدار نبی می تواند قطب زیارتی کشور تبدیل شود

حجت الاسلام موسوی گفت: باید به برکت حرم مطهر و نورانی قیدار نبی، این شهر به عنوان یکی از قطب های زیارتی در کشور و حتی دنیا شناخته شود و تلاش کنیم ظرفیت حضور زائران حضرت در این شهر ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه قیدار امروز در جشن عید سعید قربان در حرم مطهر قیدار نبی اظهار کرد: نبی مکرم اسلام در معرفی خود چندین بار با افتخار خود را اینگونه معرفی می کند من هم فرزند حضرت عبداله هم فرزند حضرت اسماعیل ذبیح الله فرزند حضرت ابراهیم هستم.

 


حجت الاسلام علی موسوی با اشاره به اینکه قیدار نبی جد پیامبر گرامی اسلام است، افزود: باید به واسطه داشتن این حرم مطهر و نورانی، این شهر به عنوان یکی از قطب های زیارتی در کشور و حتی دنیا شناخته شود و باید ظرفیت حضور زائران حضرت در این شهر ایجاد شود.

 

 

وی به دغدغه سردار نقدی معاون اجرایی سپاه کشور وتعصب ایشان به حضرت قیدار نبی اشاره کرد و گفت: مجری و بنیانگذار جشن عید سعید قربان نیز این سردار است و امیدواریم با همت مردم و مسئولان، این برنامه جهانی شود و همه در عید قربان زائر این شهر شوند.

 

 

حجت الاسلام موسوی به ضرورت آماده سازی زیرساخت ها برای پذیرش زائر گفت: امیدواریم با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتباری برای افزایش گنجایش زائران این شهر فراهم شود.

 


وی با یادآوری اینکه علاوه بر ظرفیت حرم مطهر خود شهر قیدار نبی قدمت تاریخی دارد، افزود: تمدن این شهر به هزاره چهارم و پنجم قبل از میلاد برمی گردد؛ در شهرستان خدابنده 180 هزا نفر ساکن هستند و به عنوان بزرگترین شهرستان در شمالغرب کشور به شمار می آید.

 

امام جمعه قیدار از شهرستان خدابنده به عنوان شهر عرفان به واسطه حضور شیخ اشراق سهروردی یاد کرد و افزود: شیخ رکن الدین سجاسی از عارفان قرن هفتم و از اساتید شمس تبریزی از این شهرستان است.

 


وی به شهدای این شهرستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان 450 شهید، 6 هزار رزمنده، 64 آزاده و 1240 جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

 


وی ادامه داد: غار کتله خور زیباترین غار خشکی جهان، مسجد جامع سجاس، حسینیه تاریخی کرسف، امامزاده ابراهیم سجاس از ظرفیت های گردشکری این شهرستان است که متاسفانه مغفول مانده است.

 


به گفته امام جمعه قیدار خاطرنشان کرد: 1600 طلبه در حوزه های علمیه این شهرستان مشغول به تحصیل بوده و در حال حاضر مشغول به خدمت هستند.

کد خبر 1194693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha