اجرای ۲۰ عنوان برنامه هنری طی دهه امامت و ولایت در خراسان جنوبی

کریمیان گفت: بیش از ۲۰ عنوان برنامه هنری شامل کاروان شادی «غدیر مهدوی»، نمایشگاه غدیر، شب شعر، شب خاطره و مسابقه کتابخوانی «صد حکمت، صد رباعی» به همت حوزه هنری در خراسان جنوبی طی دهه امامت و ولایت برگزار می شود.

«مجید کریمیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: اهمیت فرهنگ ولایتمداری در جامعه باید به خوبی بازگو شود چرا که ولایت اصل و اساس دین مبین اسلام است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: هنرمندان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا این شاخص ولایی در هنر هنرمندان و آثار فرهنگیان بیشتر جلوه گری کند و به عنوان پیام تاریخ‌ساز و راهگشای انسان باشد و بدانیم که مسئله غدیر یک بحث تاریخی نیست؛ بلکه فرهنگ‌نامه ولایت و امامت است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ عنوان برنامه طی دهه امامت و ولایت در خراسان جنوبی اجرا می شود، افزود: جشن بزرگ به مناسبت بزرگداشت عید غدیر در محل کاجستان پارک جنگلی شهرستان بیرجند 25 تیرماه با حضور هنرمندان استان برگزار خواهد شد.

 

کریمیان در ادامه گفت: پخش و انتشار مطالب، پوستر و شعر و نماهنگ های مرتبط با عیدغدیر و دهه امامت و ولایت در دستور کار حوزه هنری خراسان جنوبی طی این هفته قرار دارد و برگزاری نمایشگاه هفته غدیر از دیگر برنامه های هفته امامت و ولایت در استان است.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی به دیگر برنامه های این دهه اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب صد حکمت و صد رباعی»، شب شعر غدیر و اجرای گروه های سرود در نقاط مختلف در دستور کار قرار دارد.

 

وی با اشاره به راه اندازی کاروان شادی «غدیر مهدوی» عنوان کرد: این کاروان با حضور هنرمندان برتر استانی در روستاهای حاشیه شهر بیرجند از 19 لغایت 26 تیرماه به برگزاری جشن و سرور خواهند پرداخت.

 

کریمیان در پایان در خصوص برگزاری شب خاطره «یاران بهشتی» گفت: این شب خاطره به مناسبت یادبود شهید سرافراز «مهدی امین زاده» در مرکز استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد. 

 

 

کد خبر 1194705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha