رونق مساجد، رویکرد اصلی کانون های مساجد است

حجت الاسلام خداداده با یادآوری اینکه رویکرد اصلی کانون های فرهنگی و هنری، رونق مساجد است، گفت: ۲۶ هزار باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در حاشیه جشن عید قربان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در کشور 85 هزار مسجد وجود دارد، گفت:  از این تعداد 26 هزار مسجد دارای کانون مجوز دار از ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.

 


حجت الاسلام خداداده با اشاره به اینکه همه این کانون ها فعال نیستند، افزود: برخی از این کانون ها در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری تخصصی فعالیت می کنند.

 


وی با یادآوری اینکه 4700 باب از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه سرود فعالیت می کنند، گفت: تعدادی از این کانون ها در حوزه تئاتر تعدادی در حوزه کتابخوانی و برخی در زمینه اوقات فراغت فعال هستند.

 


حجت الاسلام خداداده با یادآوری اینکه رویکرد اصلی کانون های فرهنگی و هنری، رونق مساجد است، خاطرنشان کرد: وظیفه رسیدگی به امور هیات امنا و امامان مساجد برعهده تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه است ولی رونق مساجد از حیث فرهنگی، هنری، کتابخوانی و گروه های مختلفی که می توانند در مسجد حاضر شوند، اکران فیلم، برگزاری کارگاه نویسندگی و رمان نویسی را برعهده داریم.

 


 رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: 2 میلیون و 200 هزار نفر اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور با کد ملی در سامانه بچه های مسجد ثبت شدند.

کد خبر 1194719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha