اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای بیمارستان رامیان/ ردیف بودجه بازسازی جاده آزادشهر به شاهرود ملی شد

کوهساری گفت: در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان اعتبار در نظر گرفته شد و قرار است در این بودجه پیوست بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

خبرگزاری شبستان- گرگان، بخش مهمی از توسعه و پیشرفت هر شهر و روستایی، مرهون تلاش، کوشش، مدیریت و پیگیری های مدیران و مسئولان آن منطقه است که با درایت، همت و پشتکار آنان می توان به آن موفقیت ها دست یافت و شاهد پیشرفت و آبادانی آن منطقه بود.

 

در این بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه و پیشرفت حوزه انتخابیه خود از هیچ کوششی فروگذار نیستند و طرح های بزرگ و کوچک را در مجلس مطرح می کنند و از طریق دولت و وزرا به دنبال جذب اعتبارات لازم برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه خود هستند.

 

«غلامعلی کوهساری»، نماینده مردم شهرستان های رامیان و آزادشهر و بخش های فندرسک و چشمه ساران و عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یکی از نمایندگانی است که برای توسعه حوزه انتخابیه خود اقداماتی را انجام داده است.

 

کوهساری با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان گلستان به سوالات خبرنگار شبستان پاسخ داد.

 

 

*در آغاز فعالیت های نمایندگی شما در این مدت، چه مقدار به تعهدات و قول های خود عمل کردید؟

در انتخابات فولی به مردم ندادم بلکه برنامه کاری ام پیگیری مشکلات و موضوعات اساسی در حوزه انتخابیه بوده است.

شروع کار نمایندگی این دوره با ویروس منحوس کرونا در سطح کشور و استان گلستان و حوزه انتخابیه مصادف شد و تقریبا دو سال از وقت ما در این زمینه بود.

در این ایام مشکلات اساسی و موضوعات اساسی در حوزه انتخابیه را برنامه ریزی و پیگیری کردیم.

بیش از دو سال از نمایندگی ما گذشته ولی نزدیک به دو سال از آن باقی مانده است.

 

*در ایام کرونا چه اقدامی در حوزه انتخابیه خود انجام دادید؟

کرونا خسارات زیادی وارد کرد و باعث شد خیلی از هموطنان ما از دنیا بروند. متاسفانه از نظر امکانات و تجهیزات در حوزه انتخابیه در این ایام امکانات لازم تدارک و برنامه ریزی نشده بود و یک سری مشکلات خاصی در این زمینه داشتیم.

 

در حوزه انتخابیه بنده دو بیمارستان وجود دارد و در بحث کرونا هم تا حدودی به ما کمک کرد ولی کمک خیلی زیادی نبود و محدود بود.

 

بیمارستان امام رضا (ع) و خان ببین و حضرت معصومه (س) آزادشهر با توجه به محدودیت تخت پاسخگویی بیماران کرونایی نبود.

 

با توجه به اینکه بیمارستان امام رضا(ع) خان ببین تنها بیمارستان رامیان بود بحث تجهیز بیمارستان تا حدودی انجام شده بود و نیاز است ادامه داشته باشد.

 

*برای ارتقای مراکز درمانی حوزه انتخابیه خودتان چه اقداماتی انجام دادید؟

برای ارتقای بیمارستان ۴٠ تختخوابی خان ببین، مجوز اضافه شدن ٢٩ تخت دیگر گرفته شد تا تعداد تخت های این بیمارستان ارتقا یابد.

 

شهر رامیان بیمارستان ندارد، از اواخر دولت قبل ساخت بیمارستان ۹۱ تختخوابی آغاز شده بود که متاسفانه به دلیل ملکی نبودن زمین آن ۶ تا ۷ ماه طول کشید تا زمین از منابع طبیعی به دانشگاه علوم پزشکی داده شود.

 

در سال ۱۴۰۱، مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان اعتبار در نظر گرفته شد و قرار است در این بودجه پیوست بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

 

همچنین بیمارستان ۶۴ تختخوابی آزادشهر به ١٣٠ تخت ارتقا خواهد یافت که دارای ردیف بودجه ای در سال ١۴٠١ است.

 

*در حوزه آب و فاضلاب چه فعالیت هایی انجام شد؟

در حوزه آب نیز یکی از شهرهایی که فرسودگی شبکه آن زیاد است شهر خان ببین بخش فندرسک است. در سال ۱۴۰۰، برای یک هزار و ٧٠٠ متر اصلاح شبکه اعتبار گرفته شده بود و امیدواریم امسال افزایش یابد.

 

اصلاح شبکه در کل کشور متاسفانه ردیف و اعتبار اختصاصی ندارد ولی از منابع مختلف این میزان در نظر گرفته شده است.

 

همچنین دو هزار و ۵٠ متر اصلاح شبکه برای شهر آزادشهر در نظر گرفته شده تا فرسودگی این شبکه برطرف شود.

 

حفر چاه و تجهیز و اتصال آن به شهرها و روستاها از دیگر اقدامات صورت گرفته مدت نمایندگی بوده که پیگیری شد و ادامه خواهد یافت.

 

در بخش فاضلاب نیز ردیف طرح تأسیس فاضلاب شهر آزادشهر که در دوره ششم مجوز  آن گرفته شده بود، برای ساخت و ساز و تجهیز و توسعه شبکه فاضلاب آزادشهر و ایستگاه پمپاژ  پیگیری شد و در دست اقدام است.

 

با توجه به اعتبارات این پروژه امیدواریم تا پایان دوره بخشی از فاز یک این پروژه به بهره‌برداری برسد.

 

*برای توسعه و احداث راه های حوزه انتخابیه چه فعالیت هایی صورت گرفت؟

در بخش راه ها نیز با توجه به اینکه ردیف جاده آزادشهر به شاهرود در دوره ششم مجلس گرفته شده بود و ردیف ملی داشت، مجدد به استانی تبدیل شده بود که در این دوره نیز پیگیری شد که به صورت ملی مجدداً پیگیری کردیم کارها انجام شود.

 

به صورت ملی پیگیری کارها انجام شد و در همین زمینه ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶، بیش از ۸۰ میلیارد تومان از ردیف ملی و در سفر رئیس جمهور نیز ٢٨٠ میلیارد تومان برای  این جاده در نظر گرفته شد که امیدواریم تخصیص ها انجام شود.

 

اتصال سه راهی رامیان به شاهرود یکی دیگر از پروژه هایی بود که تخریب های صورت گرفته پیگیری شد.

 

حدود ۳۱ کیلومتر از این راه با توجه به قول هایی که داده شد و بازدید کمیسیون عمران مجلس از منطقه، قول ۱۰ کیلومتر را دادند که ۳۰ کیلومتر آسفالت شده و باقیمانده راه رامیان به سه راهی شاهرود در حوزه انتخابیه و حدود ۷ کیلومتر است که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ اعتبار تخصیص یابد.

 

در حوزه آب، سهم آبی آب شرب شهرهای نگین شهر، آزادشهر، نوده خاندوز و روستاهای مسیر از سد نرماب پیگیری شد که وزیر نیرو موافقت کرد و  امیدواریم این این مشکل است.

 

کد خبر 1194762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha