«غدیر» ملاک جریان اسلام/ به نقش انسانی غدیر توجه ویژه ای شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه غدیر یک ملاک برای جریان اسلام است، گفت: بنای غدیر بر ارزش های انسانی و کمالات است و تنها یک روز تاریخی نیست و باید در اقتدای به غدیر این نقش انسانی فراموش شده آن توسط ستمگران را علنا بر ملا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» صبح امروز (20 تیر) در دیدار با مدیران دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی به مناسبت آغاز دهه امامت و ولایت اظهار داشت: افرادی که به جهت خودسازی و ریاضت بتوانند صفات و کمالات خداپسند را در خود ایجاد کنند ولایت تکوینی در او فعلیت می یابد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آنچه که از معجزه انبیا می شنویم همین است به این معنا که کار خدایی انجام می دهند به این دلیل که از همه چیز به جز خداوند تهی شده اند و آثار خدایی در آنان ظهور پیدا کرده و این خواست خداوند بوده است.

 

وی با اشاره به ولایت تشریعی عنوان کرد: به این معنا است که آن چه مربوط به احکام الهی و قوای خاص برای تکامل انسان است خداوند به صورت تشریعی داده است و فلسفه وجودی عبادات و عبودیت همین است.

 

آیت الله عبادی در ادامه گفت: خداوند متعال غنی به ذات است و به عبادات هیچ کسی نیاز ندارد و فرمول عبودیت همان فرمول کمال انسان است و ما به تشریع خداوند نیاز داریم نه خداوند به عبادات ما و افرادی که از شیطان اطاعت می کنند بلا بر سر خود می آورند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه واقعه غدیر دو بخش دارد، افزود: یک بخش مربط به قواعدی است که باید به سمت آرمان های انسان همان کمالات اجرا شود و بخش دیگر مربوط به قواعد و قوانین کسانی است که خداوند رهبری بشریت را بر عهده آنان گذاشته است.

 

وی با اشاره به اینکه غدیر یک ملاک برای جریان اسلام است، افزود: غدیر تنها یک روز تاریخی نیست و ملاکات آن در اولین ولایاتی که خداوند به بشر داده وجود داشته است و تا زمانی که بشر باشد این ملاک ها باقی خواهد ماند.

 

آیت الله عبادی ادامه داد: بنای غدیر بر ارزش های انسانی و کمالات است و کرامت، عزت، آزادی، استقلال، برابری و برادری، عدالت و ... آرمان های دین خداوند هستند و قابل تغییر نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انسان تا زمانی که فطرتش باقی است از کمالات هیچ وقت دلزده نمی شود و کسی که دلزده خواهد شد که وجودش مریض است و آزادی که غربی ها می گویند عین بند و زندانی است و جلوی آزادی صحت را می گیرد.

 

وی در ادامه گفت: انسان با استعدادهای نامتناهی آفریده شده و باید حرکتش الی الله یعنی کمال مطلق باشد و هر چه مانعش شود آن مانع از آزادی انسان خواهد بود و آزادی انسانی با آزادی جنگل تفاوت دارد و انسان از آزادی انسانی هیچ گاه دلزده نمی شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه درد دین مقامش از شهادت بالاتر است، عنوان داشت: امیدواریم این دولت انقلابی قدر این فرصت فوق طلایی را بدانند و در اقتدای به غدیر این نقش انسانی فراموش شده آن توسط ستمگران را علنا بر ملا کنند.

کد خبر 1194796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha