حجت الاسلام والمسلمین نواب: حج انسان را به مدت یک عمر پرنشاط می کند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج از ظرفیت زیادی برخوردار است و می تواند انسان را به مدت یک عمر پرنشاط سازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب یکشنبه شب ( 19 تیرماه ) در مراسم « شب آفریقا » که در بعثه مقام معظم رهبری در منا با حضور جمعی از زائران کشورهای آفریقایی برگزار شد با ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان کشورهای آفریقایی افزود: هدف خدا از خلقت انسان این است که انسان خلیفه خدا بر روی زمین باشد و روحیه و معنویات او در سطح عالی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای تحقق این هدف یکسری عبادات روزانه، هفتگی، ماهیانه و سالانه در نظر گرفته است، گفت: حج از جمله عباداتی است که اثرات آن تا آخر عمر با انسان باقی می ماند به شرط آنکه انسان نورانیت حج را حفظ کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران حج که معظم له زندگی مسالمت آمیز را از درس های حج برشمردند، گفت: ایشان حجاج را به برخورد خوش با یکدیگر فراخواندند تا در جامعه اسلامی بصورت مسالمت آمیز زندگی کنند.
در این دیدار زکریا از نیجر داماد نخست وزیر این کشور ، در سخنانی با تقدیر از بعثه مقام معظم رهبری برای برگزاری این برنامه گفت: ایمان که مهمترین ویژگی مسلمانان است ما را به دور هم جمع کرده است.   
در این برنامه زائرانی از کشورهای گینه کوناکری، مالی، بورکینافاسو، چاد، بنین ، سنگال ، کشمیر، نیجر و نیجریه حضور داشتند و پیش از شروع مراسم نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اقامه کردند.
این مراسم با اجرای گروه تواشیح مصباح الهدی پایان یافت.

کد خبر 1194813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha