برگزاری ششمین جشنواره گوهر فاطمی به میزبانی نیروی زمینی ارتش

امیر محمودی با اشاره به برگزاری ششمین جشمواره گوهر فاطمی به میزبانی نیروی زمینی ارتش در ۲۱ تیر ماه مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان در حوزه فرهنگی را از جمله اهداف این جشنواره برشمرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش در نشست خبری ششمین جشنواره گوهر فاطمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مقاومت، سلامت و تبریک ایام ولادت در مورد این جشنواره گفت: عفاف و حجاب از جمله موضوعات مهمی است که در آیات 30 و 31 سوره نور مورد تاکید خداوند قرار گرفته و امری دینی است که موجبات استحکام و قوام خانواده را در پی دارد.  

 

دبیر ششمین جشنواره گوهر فاطمی افزود: سستی در موضوع عفاف و حجاب موجب فروپاشی و اضمحلال خانواده و سپس جامعه است. امر حجاب و عفاف در بانون موجب تقویت شخصیت زن بوده و مورد تاکید دین مبین اسلام است و در رهنمودهای بنیانگزار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بارها به این امر سفارش شده است و حتی رعایت عفاف و حجاب به مردان نیز مورد تاکید قرار دارد. در حقیقت رعایت عفاف و حجاب تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) است. زنان با عفاف و حجاب بر خود ارج می نهند و این هدیه الهی را احترام می گذارند.

 

وی افزود: عفاف و حجاب در نظام جمهوری اسلامی در تمام دستگاه ها و مراکز فرهنگی، سیاست ها، اقدامات و برنامه ها مورد تاکید قرار گرفته و این موضوع به ویژه در نیروهای مسلح و ارتش ولایت مدار نیز مورد توجه قرار داشته است.

 

وی گفت: جشنواره گوهر فاطمی در راستای تدابیر رهبر انقلاب و سیاست های ستاد کل نیروهای مسلح به تمام دستگاه های نیروهای مسلح در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در میان کارکنان ابلاغ شده و بر همین اساس شیوه نامه ای در سال 98 تدوین شد که هدف آن ترویج و نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب و ارایه الگوی مطلوب به جامعه مخاطب و تاکید بر جامعه اسلامی است.

 

امیر محمودی تصریح کرد: این جشنواره ششمین جشنواره ای است که در سطح نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نیروی زمینی) برگزار می شود که البته در سال 98 مقرر بود به میزبانی نیروی انتظامی برگزار شود که با توجه به شرایط کرونا برگزار نشد.

 

معاون اجرایی ارتش تصریح کرد: این جشنواره فردا بیست و یکم تیر ماه به مناسبت روز عفاف و حجاب که در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است، برگزار می شود؛ به همین منظور ابتدا ستادی با مشارکت ارتش، سپاه، وزارت دفاع، فرمانده کل نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح و نمایندگان این سازمان ها از یک سال گذشته راهبری شده است.

 

وی گفت: هدف این جشنواره پاسخگویی به منویات رهبر انقلاب در موضوع جهاد تبیین و مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان در حوزه فرهنگی است؛ به همین منظور برنامه هایی در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، ارتقای سطح همکاری و مشارکت میان سازمان ها و نهادهای نیروهای مسلح و تاکید بر ارایه الگوهای شایسته به خانواده ها با توجه به آموزه های قرآنی مورد توجه قرار دارد.

 

وی افزود: جشنواره گوهر فاطمی در چهار محور عفاف و حجاب، جهاد و ایثارگری؛ عفاف و حجاب دانش و پژوهش؛ عفاف و حجاب، فرهنگ و هنر و عفاف و حجاب، خلاقیت و نوآوری ترسیم شده است.

 

وی گفت مخاطبان این جشنواره کارکنان پایور وظیفه، همسران، فرزندان و بازنشستگان نیروهای مسلح هستند. این جشنواره فردا ساعت 9 و 30 دقیقه در سالن همایش شهید فیض الله امانی نیروی زمینی ارتش برگزار می شود.

 

امیر محمودی در مورد شعار این جشنواره گفت: شعار جشنواره عفاف و حجاب، گوهر فاطمی، شکوه بندگی، فرهنگ ایرانی است. همچنین فراخوان این جشنواره در سطح نیروهای مسلح منتشر و جلساتی برای دریافت آثار برگزار شده است که تاکنون 285 اثر دریافت و 51 اثر برگزیده در هیئت داوران انتخاب شده است.

 

وی در مورد برنامه های عفاف و حجاب برای تقویت نیروهای معنوی در ارتش گفت: در این زمینه دستورالعملی ابلاغ کردیم و محورهای عفاف و حجاب با برگزاری دوره بصیرت برای خانواده ها پیش بینی شده است که به همین منظور برنامه های تفریحی و ترویجی در موضوع حجاب و سفرهای زیارتی در نظر گرفته شده است که این برنامه ها در منازل و کوی های سازمانی با اولویت ائمه جماعات مساجد و فرماندهان در ایام شادی و سوگواری اهل بیت (ع) برگزار می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1194835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha