احیای پنج واکد تولیدی راکد در دولت سیزدهم/اشتغالزایی یک هزار و ۸۰۰ نفر در شهرک صنعتی بهاران

بختیاری گفت: پنج واکد تولیدی راکد از زمان استقرار دولت سیزدهم در شهرک‌ صنعتی بهاران استان همدان احیا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، کورش بختیاری در حاشیه بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی این شهرک گفت: شهرک صنعتی بهاران ‌از فعال‌ترین شهرک‌های صنعتی استان همدان با ۳۴۰ واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و زیربنای ۸۷ هزار متر ساخته شده است.

مدیرعامل شهرک‌ صنعتی بهاران  با بیان اینکه شهرک صنعتی بهاران مشکلی در زمینه تامین آب ندارد اظهارداشت: این شهرک صنعتی در ۲ فاز و در بخش توسعه صنعت و تحقق جهش تولید در استان همدان نقش بی بدیلی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد: از ۱۵۵ واحد صنعتی فاز یک شهرک صنعتی بهاران، ۱۳۵ واحد فعال و مابقی واحدها شامل سردخانه و پخش دارو است.

وی تصریح‌کرد: فاز ۲ شهرک صنعتی بهاران دارای ۱۴۵ واحد صنعتی است که ۸۰ درصد واحدها در حال ساخت و ساز و اتمام پروژه‌ها هستند و ۱۵ واحد هم راه‌اندازی و به بهره‌برداری رسیده است.

بختیاری با اشاره به اینکه امکانات و زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی بهاران ایجاد شده و بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری است افزود: امکانات زیربنایی از جمله آب برای فاز ۲ شهرک صنعتی بهاران تامین شده است و مابقی امکانات مانند آسفالت و فاضلاب نیز در دست اقدام است.

** شهرک صنعتی بهاران استان همدان برای هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است

وی با بیان اینکه طرح‌های صنعتی شهرک بهاران در رسته‌های مختلف از جمله صنایع غذایی، فلزی، الکترونیک و شیمیایی است، از شهرداری همدان خواست برای ایاب و ذهاب کارگران این ناحیه صنعتی اتوبوس ویژه اختصاص دهد.

مدیرعامل شهرک‌ صنعتی بهاران اظهارداشت: پنج واکد تولیدی راکد از زمان استقرار دولت سیزدهم در شهرک‌ صنعتی بهاران استان همدان احیا شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

بختیاری ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بهاران بتوانند با استفاده از زیرساخت های موجود به تولید تجاری و انبوه برسند.

وی تصریح‌کرد: سرمایه‌گذاری در بخش تولید از استقبال و رونق بالایی برخوردار است اما بنا به دلایل زیست محیطی، اداره کل منابع طبیعی مجوزی برای گسترش شهرک صنعتی بهاران صادر نمی‌کند.

مدیرعامل شهرک صنعتی بهاران یکی از مشکلات عمده این شهرک را ایاب و ذهاب کارگران عنوان‌کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه ایاب و ذهاب 30 درصد از درآمد هر کارگر را به خود اختصاص می‌دهد از شهرداری می‌خواهیم یک اتوبوس خط واحد از مبدا چراغ قرمز برای این شهرک درنظر بگیرد.

**در ادامه خبرنگاران از شرکت سامان گستر تولیدکننده ظروف تفلون بازدید کردند.

خشایار هراتی مدیرعامل این شرکت گفت که؛ در این واحد روزانه هزار سرویس تفلون تولید شده که از ورق گرد آلمینیوم تهیه می‌شود.

وی ادامه‌داد: حدود 70 نفر در این واحد مشغول به کار هستند که 90درصد تولید این شرکت برای صادرات و فقط 10 درصد آن برای فروش داخلی است.

هراتی با اشاره به اینکه این شرکت از سال 98 آغاز بکار کرده است، گفت: بازار هدف محصولات این شرکت کشورهای عراق امارات و گرجستان هستند.

مدیرعامل شرکت پترونیوار هم در جریان این بازدید گفت که این شرکت سال 87 تاسیس و سال 89 به بهره‌برداری رسیده است که فعالیت آن با 18 نفر آغاز شد و در حال حاضر 30نفردر این واحد تولیدی اشتغال دارند.

عباس طاووسی محصولات این شرکت را تولید تجهیزات حوزه نفت و پتروشیمی عنوان‌کرد و افزود: در واقع این واحد تولیدکننده تجهیزات ابزاردقیق حوزه پتروشیمی است که بر تولیدات نهایی صنعت پتروشیمی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه میزان محصولات تولیدی این واحد بستگی به بزرگی و کوچکی پروژه‌ها دارد که چه میزان تجهیزات نیاز دارند، بیان‌داشت: مشکلات این واحد بدلیل وجود تحریمها افزایش داشته هر چند تحریم‌ها در برخی مواقع تهدید و در برخی مواقع فرصت است.

طاووسی با بیان اینکه صنعت نفت یک صنعت سیاسی است، افزود: ما به راحتی نمی توانیم محصولاتمان را صادر کنیم در سال‌های گذشته به قطر و امارات صادرات داشتیم اما با تشدید تحریم‌ها این صادرات بسیار کاهش داشته و محدودیت داریم.

مدیرعامل شرکت پترونیوار با اعلام اینکه تولیدات این شرکت در داخل کشوراستفاده می‌شود، افزود: تهیه مواد اولیه سخت بوده و از طریق شرکت‌های واسطه تامین می‌کنیم و قیمت مواداولیه در مقایسه با قیمت جهانی برای ما دو نیم برابر تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرکت یک شرکت دانش بنیان است و تجهیزات آن گران است، ادامه داد: بازار هدف ما عمدتا شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع داروسازی و نیروگاهها هستند.

طاووسی افزود: نیروی انسانی را بدلیل کاهش درخواست و از طرفی بهینه سازی تولید و افزایش و بهره‌وری کاهش داده‌ایم.

**پیام رسانه بزرگترین بنگاه کارآفرینی قطب صنعت چاپ در غرب کشور

مدیرعامل مرکز چاپ و بسته‌بندی پیام رسانه نیز اظهارداشت: این چاپخانه با برجستگی در حوزه چاپ و بسته‌بندی خلاق، نوآور و کارآفرین و با استراتژی تولید محصولات صادرات‌محور با استراتژی توسعه‌گرا، بزرگترین بنگاه کارآفرینی قطب صنعت چاپ در غرب کشور است که بیش از ۱۸۶ نشریه از ۱۲ استان در این مجموعه چاپ می‌شود.

«نصرت الله طاقتی احسن» افزود: این مجموعه فرهنگی با اجرای پنج فاز توسعه‌ای از ۱۰ فاز، در حال راه‌اندازی فاز ششم توسعه‌ای در سال ۱۴۰۱ است که در چشم‌انداز ۲۰ ساله این مجموعه و پس از ایجاد فازهای توسعه‌ای بعدی ۲ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: چاپ لیبل با تکنولوژی روز دنیا فاز چهارم این چاپخانه به شمار می‌رود و چاپ بر روی انعطاف‌پذیرها نیز به‌عنوان فاز پنجم در حال راه‌اندازی است.

طاقتی احسن تصریح‌کرد: مرکز چاپ و بسته‌بندی همدان دارای خطوط مختلف چاپ با ۲۰۰ عنوان چاپ نشریات غرب کشور، ماشین‌آلات و تجهیزات چاپ افست ورقی، واحد لیتوگرافی، خط کامل صحافی اتوماتیک و خط تولید لیبل و خدمات جانبی است.

به گفته وی این چاپخانه مدرن‌ترین ماشین‌آلات لیبل کشور با تکنولوژی اروپایی را داراست و هدف آن استفاده از دستگاه‌های به‌روز، جلوگیری از خروج ارز در حوزه چاپ و تولید لیبل و لفاف‌های بسته‌بندی در کشور است.

 

کد خبر 1194869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha