جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز مهمترین پروژه در جهت حفظ محیط زیست است

رحیمدل با اشاره به استفاده از پس آب و آب چاه برای آبیاری فضای سبز گفت: جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز مهمترین پروژه در جهت حفظ محیط زیست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حمیدرضا رحیمدل، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری یزد در سومین نشست مسئولاان و نهادهای حامی محیط زیست شهری در جمع خبرنگاران یزدی گفت: بحث محیط زیست از اهم موضوعات مدیریت شهری است که در این راستا باید در خصوص بودجه آنها برنامه ریزی کنیم و آن را به همکاران ابلاغ کنیم و بحث ها و چالش های آن را نیز بررسی کنیم.

 

وی افزود: حوزه خدمات شهری 365 روز فعال است و در سطح شهر و خدمت به شهروندان در تلاش است و کاری وسیع و هزینه کرد زیاد نیز در بر دارد.

 

رحیمدل بیان کرد: 14 سال است که رفت و روب و نظافت شهری شهر یزد به بخش خصوصی واگذار شده است و بر اساس ارزیابی در نوروز 1401 شهرداری یزد رتبه اول در بین شهرداری ها و رتبه سوم در بین دستگاه های اجرایی را کسب کرد و مورد رضایت میهمانان قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: در سازمان سیما، منظر شهرداری یزد پیگیری روش های نوین آبیاری در دستور کار قرار گرفته است که آبیاری زیر سطحی را مورد توجه قرار داده است.

 

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری یزد گفت: بافت خاک یزد فقیر است که با بررسی ها امیدواریم برای فضای سبز شهری نیز برنامه های ویژه ای داشته باشیم.

 

رحیمدل ادامه داد: در شهرداری یزد 14 چاه برای 900 هکتار فضای سبز در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: میزان 280 میلیارد تومان بری جداسازی شبکه آب شرب از خام بودجه نیاز داریم که اگر بتوانیم بخشی از اعتبار با سیما و منظر و بخشی نیز از شورای شهر در نظر بگیریم به خوبی می توانیم آن را دنبال کنیم.

 

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری یزد گفت: طرح صیانت از باغ ها نیز در استان تدوین شده است و در کمیسیون خدمات شهری نیز مطرح شده که امیدواریم برای تبدیل بوستان های عمومی خریداری لازم را داشته باشیم.

 

رحیمدل بیان کرد: ما در سطح شهر یزد روزانه 300 تن تولید زباله داریم که اگر هر شهروند یزدی روزانه 100 گرم کاهش تولید داشته باشد 60 تن زباله کاهش خواهیم داشت.

 

وی افزود: در تعوض لامپ های پرمصرف به کم مصرف نیز تفاهم نامه با وزیر نیور بسته ایم که امیدواریم در پیک مصرف این اقدام را داشته باشیم.

 

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری یزد گفت: زنده گیری حیوانات نیز از دیگر اقدامات ما بوده است که تاکنون 1500 قلاده را در یزد جمع آوری کرده ایم .

 

کد خبر 1194958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha