انتشار ویژه نامه «عید بصیرت و تبلور بندگی و عبودیت» به مناسبت عید سعید قربان

شفیعی از انتشار ویژه نامه «عید بصیرت و تبلور بندگی و عبودیت» به مناسبت عید سعید قربان به همت کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

«محمدجعفر شفیعی» ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: عید قربان به عنوان بزرگترین اعیاد مسلمانان نزد عموم مسلمانان جهان و به ویژه مردم مسلمانان ایران اسلامی از منزلتی والا برخوردار است و مسلمانان به تأسی از دستورات قرآن و احادیث نبوی قربانی کردن را که برای زائران خانه خدا واجب می دانند و با آداب و آیین خاصی به برپایی مراسم عید قربان می پردازند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه عید قربان روز کمال و اثبات ایمان به خالق یکتا است، افزود: لبیک حضرت ابراهیم (ع) به فرمان قربانی از جانب الله سبب شد تا تحولی شگرف در مراسم قربانی پدید آید و بزرگداشت همه ساله این سنت حسنه در دهم ذی الحجه در موسم حج از سوی مسلمانان جهان در واقع تعظیم به شعائری است که از ابراهیم خلیل الله (ع) و مناسک و سنن ایشان به یادگار مانده است.

وی با بیان این موضوع که فلسفه عید قربان در واقع جدال میان عقل و نفس حضرت ابراهیم (ع) بود، خاطر نشان کرد: قربانی کردن به عنوان یکی از مناسک آیین حج، یادگاری از دوران حضرت ابراهیم (ع) است.

شفیعی عید قربان را یادآور زیباترین نمونه تعبد انسان در برابر خداوند متعال دانست و تصریح کرد: حضرت ابراهیم (ع) با تسلیم شدن در برابر اراده پروردگار، آموزگار درس بزرگ و مهمی برای بشریت شد و این سنت ارزشمند را به یك فریضه واجب برای حاجیان در روز عید تبدیل كرد تا این مهم نمادی برای مبارزه با نفس و خواسته های دنیوی باشد.

وی در ادامه از انتشار ویژه نامه «عید بصیرت و تبلور بندگی و عبودیت» به مناسبت عید سعید قربان به همت کانون «منتظران ظهور» کازرون خبر داد و گفت: در این ویژه نامه مطالبی همچون فلسفه و تاریخچه عید قربان، برداشتی قومیتی از عید قربان، آداب و اعمال عید قربان، روز عرفه و ... آورده شده است.

کد خبر 1194876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha