تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار/ شب کاری به بانوان اختصاص داده نشود

خزعلی گفت: قانون تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار از جمله قوانین خوب در حوزه بانوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «انسیه خزعلی» صبح امروز (20 تیر) در دیدار با جمعی از بانوان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تلاش، صبر، ایستادگی و مقاومت نماد خاندان حضرت ابراهیم (علیه السلام) است که باید به آن اقتدا کنیم، اظهار کرد: باید در جامعه جایگاه زنان را دانست و حق آن را ادا کرد.

 

وی با بیان اینکه زنان جامعه وظیفه مهم تربیت نسل را بر عهده دارند، گفت: سپردن بخش زیادی از تربیت فرزندان در وجود زن یک مزیت بی بدیل برای بانوان است که باید قدر آن را دانست.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امامین انقلاب توجه ویژه ای نسبت به جایگاه و تکریم زن و اینکه باید در بحث عدالت توانمندی های زنان دیده شود، دارند، افزود: امید است منویات این بزرگواران آنطور که شایسته است، در جامعه مورد عمل قرار گیرد.

 

خزعلی با اشاره به بازدیدها و ملاقات های خود با بانوان خراسان جنوبی، ضمن تقدیر از ظرفیت و توانمندی بانوان استان، گفت: طی جلساتی که با بانوان استان برگزار شد، یک سری پیشنهادات و مطالبی مطرح شد که پیگیری و مورد توجه قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به جلسه روز گذشته با نخبگان استان و درخواست یکی از بانوان آنها مبنی بر تجهیز مرکز ناباروری استان در جهت حمایت از فرزندآوری، ادامه داد: برای دستگاه‌های مورد نیاز این مرکز روز گذشته پیگیری‌هایی صورت گرفت و قول های مساعدی گرفتیم.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: امید است تجهیزات و امکانات پزشکی در حوزه مرکز ناباروری خراسان جنوبی به طور کامل فراهم شود تا علاوه بر جلوگیری از مراجعه زوجین خراسان جنوبی برای درمان به استان های دیگر، این استان پایگاه و قطبی برای بحث توریست سلامت از کشورهای همسایه بشود.

 

خزعلی افزود: مهمترین موضوع در توریست سلامت نیروی انسانی متخصص است که در این زمینه خراسان جنوبی ظرفیت‌های فراوانی از بانوان تحصیل کرده و متخصص را دارد.

 

وی همچنین در خصوص مسائل فرهنگی به ویژه حوزه عفاف و حجاب، گفت: مسئله عفاف و حجاب یک مسئله عمومی و برای دفاع از هویت ایرانی و اسلامی است.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه دشمن به دنبال مورد تهاجم قرار دادن فرهنگ، اصالت و هویت ایرانی و اسلامی است، تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال گرفتن آن چیزی است که باعث مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل آنها شده است.

 

خزعلی با اشاره به اینکه باید همه مردم برای دفاع از سنگر فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی تلاش کنیم، گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی بود که باعث شد تا جوانان این مرز و بوم در 8 سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(علیه السلام) جانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

 

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی کوتاه روی کار آمدن دولت سیزدهم دو قانون خوب در حوزه بانوان تصویب شده است، گفت: ارتقای ساختار اداری زنان در 6 بند یکی از این قوانین است که نتیجه آن خانم ها در بخش های اداری و مدیریت های معادل معاون وزیر و مدیرکل ایفای نقش خواهند کرد و در سیاست‌گذاری ها و شوراهای کلان می توانند شرکت می‌کنند، در مجموع این قانون قدرت بانوان را در دستگاههای اجرایی تثبیت می‌کند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: قانون تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار از دیگر قوانین خوب تشکیل شده در حوزه بانوان است.

 

خزعلی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها و بازارچه های دائمی برای زنان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار را با همکاری شهرداری و استانداری ایجاد خواهیم کرد، گفت: بانوان کارآفرین پوتوانی در استان داریم که بعد از بازنشستگی، همچنان پرشور و با انگیزه در حوزه کارآفرینی تلاش می کنند که اینها باید به جامعه معرفی شوند.

 

وی با بیان اینکه روستاها و عشایر در اولویت دولت هستند و دولت هر چه بتواند از تسهیلات و مجوزها به عشایر و روستائیان کمک می کند، تصریح کرد: عشایر باعث ماندگاری کشور هستند؛ چنانچه روستاها آباد شود، مهاجرت معکوس به روستا نیز صورت خواهد گرفت و خیلی از مشکلاتی که در شهرها با آن مواجه هستیم کمتر می شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی از اقدامات معاونت زنان در نیمه دوم سال قبل، تسهیلات ویژه برای ازدواج دهه شصتی های روستایی بود، گفت: بسیاری از آقایان روستایی دهه شصتی به شهر مهاجرت کردند که استقبال خوبی از این طرح نیز صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه حق عائله مندی و فرزند برای زنان شاغل دارای فرزند تعلق می گیرد، ادامه داد: عدم تبعیض در حقوق زنان یکی از مزیت هایی است که در کشور وجود دارد که در برخی دیگر از کشورها شاهد آن نیستیم.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکید دارند که شب کاری به زنان اختصاص داده نشود، گفت: به دنبال این هستیم که شئوناتی که در مورد همسری و مادری زن وجود دارد در محیط کاری دیده شود.

 

خزعلی با بیان اینکه خیلی از مزایا مانند دورکاری، بازنشستگی زودتر از سن معمول و امثال اینها، که بانوان به دنبال استفاده از آن هستند، ممکن است باعث شود تا در آینده شاهد کاهش علاقه مندی کارفرما به استفاده از بانوان در مشاغل باشیم، خاطرنشان کرد: ضمن فراهم کردن رفاهیات برای بانوان شاغل، این موضوع باید مد نظر باشد تا مانع سرکار رفتن بانوان در آینده نشود.

 

 

کد خبر 1194908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha