رمي جمرات در منا در سومين روز حضور زائران در اين سرزمين

در روز دوازدهم ذی الحجه سومین روز رمی جمرات در منا ، انبوه زائران از کشورهای مختلف بعد از اقامه نماز صبح به سمت جمرات در حرکتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در ادامه اعمال حج تمتع که مصادف با دوازدهم ذی الحجه سومین روزایام تشریق است حجاج با رمی جمرات (سه گانه) از منا به مکه باز می گردند.

در روز دوازدهم ذی الحجه ازدحام جمعيت حاجيان كشورهاي مختلف كه نداي الله اكبرشان در فضا شنيده ميشد در ساعات اوليه رمي درجمره كبري (آخرين جمره) بيش از دور روز گذشته بود و نیروهای سعودی مستقر دراین محل براي جلوگيري از ازدحام و ایستادن جمعیت، آنها را به سمت خروجی ها هدایت می کنند.


طبق برنامه ریزی انجام شده، کاروان های حجاج کشورمان  پس از اذان ظهر از سرزمین منا خارج شده و عازم مکه می شوند. 


براساس اعلام واحد نقل ترددی، برنامه بازگشت زائران کشورمان در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول عملیات انتقال معذورين بود كه  پس از نیمه شب شرعی يكشنبه شب(11 ذی الحجه) با 80 دستگاه اتوبوس انجام شد. عملیات انتقال مابقی حجاج هم  با 170 دستگاه اتوبوس بعد از اذان ظهر شروع می‌شود. بخشی اززائران نیز که هتل هایشان به جمرات نزدیک است قرار است پس از رمی جمرات سه گانه پیاده راهی محل اسکان خود شوند.


حجاج بیت الله الحرام با به پایان بردن اعمال خود در منا، در مکه  بقیه اعمال خود شامل طواف و نماز طواف، سعی بین صفا و مروه وطواف نساء و نماز طواف نساء را انجام می دهند.


حدود يك ميليون زائردر مراسم حج امسال حضور دارند که امروزجمرات سه گانه ( صغري، وسطي و كبري ) را از بعد ازطلوع خورشيد تا غروب آفتاب سنگباران می كنند.

کد خبر 1194935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha