۷۰ محله در مشهد جزء محلات کم برخوردار است

علیزاده گفت:مشهد دارای ۱۷۰ محله است که از این تعداد ۷۰ محله آن جزو محلات کم برخودار (حاشیه شهر و بافت فرسوده) می‌باشد لذا رویکرد مدیریت شهری ششم شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اولویت دادن به حاشیه شهر مشهد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید ابراهیم علیزاده» در چهل وششمین جلسه علنی شورای شهر گفت: مشهد دارای ۱۷۰ محله است که از این تعداد ۷۰ محله آن جزو محلات کم برخودار (حاشیه شهر و بافت فرسوده) می‌باشد لذا رویکرد مدیریت شهری ششم شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اولویت دادن به حاشیه شهر مشهد است.

 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد ادامه داد:این رویکرد و نگاه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری قابل رصد و شناسایی است. در بودجه شهرداری مشهد از ۱۷۰۴ پروژه عمرانی شهر مشهد ۶۹۰ پروژه، ۴۱ درصد آن در حاشیه شهر تعریف شده و از اعتبار ۱۰ هزار میلیاردی بودجه پروژه‌های عمرانی نیز ۴.۴ هزار میلیارد تومان، ۴۴ درصد در محلات کم‌برخودار تعریف شده است.

 

وی اظهارداشت: در اینجا شایسته است از زحمات همکاران خودم در شورای اسلامی شهر مشهد و سایر همکارانم در شهرداری علی الخصوص شهردار ولایی جناب آقای ارجاعی کمال تشکر و قدردانی را بنمایم.

 

علیزاده افزود:این اعداد زمانی معنادار می شوند که تبدیل به پروژه شده و بعبارتی تخصیص یابند که در این زمینه نیز شهردار محترم در جزء ۱۰ بند ب بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری به کلیه زیر مجموعه خود ابلاغ نموده است که اعتبارات حاشیه شهر می بایست تخصیص ۱۰۰ درصدی یابند و این مهم خود را در پروژه های دارای اولویت اول شهرداری نشان داده است که بر اساس آن از ۳۶۵ پروژه دارای اولویت یک با اعتبار ۲.۳۴۲ میلیارد تومان، ۳۱۹ پروژه با اعتبار۲.۲۰۰ میلیارد تومان(۹۴ درصد) در مناطق حاشیه شهر قرار دارند.

 

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر مشهد گفت:اما در اینجا جا دارد گلایه ای نیز از شهردار محترم داشته باشم و آن اینکه شورای اسلامی شهر مشهد با رویکرد کاهش فاصله بین مناطق برخوردار و کم برخوردار و افزایش سرانه های خدماتی در مناطق حاشیه شهر مصوبه ای را در اولین روز شروع به کار خود مورد تصویب قرار داد ( ۷۹۹۹ /۱۴۰۰/۶/ش مورخ ۲۴/۰۵/۱۴۰۰) که بر اساس آن شهرداری مشهد مکلف به تعریف پروژه تا سقف ۱۰ میلیارد تومان برای تمامی محلات هدف و حاشیه شهر مشهد شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس کلیه مناطق دارای محلات کم برخوردار با برگزاری جلسات با شورای اجتماعی محلات و معتمدین و ائمه جمعه محلات خود سعی نمودن درخواست های مردمی را در قالب پروژه های عمرانی تعریف و به تایید کمیته های نظارتی مناطق خود برسانند.

 

علیزاده اظهارداشت:بر این اساس شهرداری توانست ۴۰۹ پروژه در قالب ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تعریف نماید که متاسفانه شهرداری تاکنون بعد از گذشت ۱۱ ماه از این مصوبه تنها ۴۲۰ میلیارد (۵۲%) از این پروژه ها را تامین اعتبار نموده و تنها ۶۳ میلیارد آن، ۷درصد را به مرحله اجرا برساند که در اینجا جا دارد شهردار محترم مشهد همچون سایر فعالیت‌های جهادی خود نگاه ویژه‌ای را به این پروژه داشته باشد تا کام مردم زودتر با انجام این پروژه‌ها شیرین شود.

کد خبر 1195017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha