هزینه در حوزه فرهنگ و هنر نوعی سرمایه گذاری است

ثقتی با بیان اینکه هفته‌های فرهنگ و هنر شهرستان‌ها در تقویم فرهنگی و هنری استان ثبت خواهد شد گفت: هزینه در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری است و در سال‌های آتی نتیجه خواهد داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستانه اشرفیه، « رضا ثقتی» امروز(دوشنبه، ۲۰ تیر) در آئین اختتامیه هفته فرهنگ و هنر آستانه اشرفیه با ابراز خرسندی از برگزاری این هفته در شهر فرهنگ دوست و مذهبی آستانه گفت: آستانه اشرفیه نماد فرهنگ و دیانت استان گیلان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با گرامیداشت یاد استاد معین که در پنجاه و یکمین سالروز درگذشت ایشان مراسمی باشکوه با حضور معاون رئیس جمهور و همچنین رئیس انجمن مفاخر کشور برگزار شد افزود: مردم این دیار برای مفاخر و مشاهیر خود ارزش و احترام قائل هستند و بزرگداشت دکتر معین با استقبال خوب اهالی آستانه اشرفیه همراه بود.

 

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگ و هنر در ۱۷ شهرستان طی سال جاری، وجود حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف و آرامگاه دکتر معین را عامل اصلی آغاز این برنامه از آستانه اشرفیه دانست و تصریح کرد: این حرم مطهر انگشتری دیانت این شهر و دیار است.

 

ثقتی از برگزاری دومین هفته فرهنگ و هنر به میزبانی شهرستان فومن طی هفته آینده خبرداد و بیان کرد: هدف از برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری پیشرانی ظرفیت‌های فرهنگی هنری هر شهر است. 

 

وی متذکر شد: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه خود متولی برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری هستند تا با ارائه ظرفیت‌های خود، ویترین یکساله فرهنگ و هنر شهرستان را به نمایش گذارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ایجاد همدلی بین مدیران شهری را دیگر هدف برگزاری این برنامه عنوان کرد و با بیان اینکه فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است گرچه تولیت آن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است گفت: مقوله فرهنگ تنها مقوله‌ای است که همه ظرفیت‌های کشور باید این چرخه را با کمک‌ هم به حرکت در آورند.

 

وی تاکید کرد: هفته‌های فرهنگ باید مرکز ثقل و نقطه همدلی و وحدت بین مدیران باشد و همه سازمان‌ها پای کار بیایند تا چرخه فرهنگ و هنر شهر را شتاب و سرعت بیشتری بخشند.

 

ثقتی شناسایی و شکوفایی استعدادهای هر شهر در برگزاری هفته فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: باید رقابتی باشد تا استعدادها از کنج پستوها بیرون آمده و خود را عیان کنند. در واقع به دنبال آن هستیم که استعدادها را شناسایی و معرفی کنیم تا این ظرفیت‌ها وارد میدان فرهنگ و هنر شوند.

 

وی اعلام کرد: هفته‌های فرهنگ و هنر شهرستان‌ها در تقویم فرهنگی و هنری استان ثبت خواهد شد تا سالهای آتی این هفته‌ها را با توجه به تجارب کسب شده، با قدرت برگزار کنیم.

 

متولی فرهنگ و هنر استان گیلان با بیان اینکه هزینه در حوزه فرهنگ و هنر سرمایه گذاری است و در سال‌های آتی نتیجه خواهد داد اذعان کرد: بی‌شک از این هدف گذاری غافل نخواهیم بود زیرا باورمان تداوم این مسیر با قدرت افزون تر است.

 

وی دولت سیزدهم را دولت پیشرو در حوزه سرمایه گذاری فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: به حضور هنرمندان در این عرصه نیازمندیم زیرا این حضور توان و قدرت ماست.

 

ثقتی در پایان با بیان اینکه آستانه اشرفیه از شهرستان‌های حاصلخیز فرهنگی و هنری است ابراز امیدواری کرد؛ بتوانیم با کمک مدیران این شهرستان را به جایگاهی که شایسته آن است، برسانیم.

 

کد خبر 1195075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha