دغدغه دین مدارانه، لازمه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است/مشکلات فرهنگی یک شبه حل نمی شود

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: از جمله مهم ترین الزامات در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور، وجود دغدغه ی دین مدارانه در بین مردم و مسئولان است.

دکتر طیبه توکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت فرارسیدن بیست و یکم تیرماه، روز ملی عفاف و حجاب گفت: برای به ثمر نشستن طرح ها و برنامه های فرهنگی از جمله در حوزه عفاف و حجاب، قبل از هر چیز نیاز به باور و دغدغه دین مدارانه در سطح جامعه چه در بین مردم و چه مسئولان داریم چرا که بدون وجود این مساله نمی توان انتظار تحولی جدی در این عرصه را داشت.

 

عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) افزود: در واقع باید نخست دغدغه دین و نشر ارزش های دینی در جامعه مطرح باشد و این که به خصوص مدیران و مسئولان جامعه در این زمینه، اهل کوتاهی و مسامحه نباشند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: بنده به طور جدی معتقدم چنانچه معضلات و مشکلات فرهنگی جامعه ما به شکل ریشه ای و مبنایی مرتفع گردد، بسیاری از مشکلات و چالش های کشور در عرصه های دیگر نیز حل خواهد شد چرا که فرهنگ زیربنای بسیاری از امور جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که آگاه باشیم حل مشکلات فرهنگی یک شبه و با صدور فلان دستورالعمل و بخشنامه دولتی مرتفع نمی شود، بلکه مسایل فرهنگی از جنس اموری است که به تدریج باید شاهد و ناظر تحولاتی در آن بود و این که به شکل مستمر طرح و برنامه مؤثر فرهنگی داشته باشیم از جمله در زمینه عفاف و حجاب که مجموعه ای از شیوه ها و روش های فرهنگی، اجتماعی، قضایی و غیره باید در آن مورد توجه باشد.

کد خبر 1195122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha