المپیاد ورزشی، بارقه امیدی در دل ورزشکاران شیروان

آیین افتتاح نخستین المپیاد ورزشی شهرستان شیروان عصر روز یک‌شنبه در محل کوهستان پارک شیرکوه برگزار شد که پس از دو سال از شیوع کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی و هیئت ها استقبال بی نظیر و گسترده ای از سوی ورزشکاران و مردم صورت گرفت.

خبرگزاری شبستان-شیروان؛ با توجه به استقبال پرشور و گسترده مردم به ورزش پس از دو سال، با همت و مساعدت مسئولان و کلیه عوامل اجرایی برای بهتر برگزار شدن المپیاد ورزشی شیروان از ماه های گذشته چندین جلسه با هیئت ها و مسئولان برگزار شد تا در کنار برنامه های ورزش، سایر برنامه های شاد و مفرح همراه با موسیقی سنتی، رقص محلی و غیره  صورت گیرد زیرا که موجب شادی و نشاط مردم و علاقه مندان می شود.

 

این المپیاد با حضور 4 هزار و 500 ورزشکار در 33 رشته ورزشی رده های سنی مختلف به مدت  دو هفته در این شهرستان در حال برگزاری است که هدف آن نشاط و شادابی نونهالان و نوجوانان است زیرا که ورزش موجب نشاط در جامعه است اگر می‌خواهیم شهری را سالم و ایمن بسازیم، باید آن شهر را برای حضور کودکان سالم‌سازی کنیم که ورزش نیز عرصه‌ای اجتماعی و امن برای حضور کودکان است.

 

ورزشکاران زودتر از علاقه مندان و با شور و هیجانی خاص از چند روز گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی هیئت با اشتیاقی وصف ناپذیر در صف اول حاضر شده و هر هیئتی با لباس و پلاکارد مخصوص جلوه ای دیگر از ورزش را به نمایش گذاشته که در این بین حضور نونهالان و نوجوانان در پی گذراندن اوقات فراغت بیش از پیش به چشم می خورد و همچنین والدینی که در جایگاه مشغول عکس، تصاویر و سوت و کف زدن و استقبال هستند به وضوح مشاهده می شود.

 

این شهرستان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی است و با وجود اینکه زیرساخت های ورزشی شهرستان ضعیف است و بسیاری از طرح های ورزشی از جمله سالن سه هزاره نفره که بیش از 10 سال نیمه تمام مانده است ولی این موضوع مانع عدم انگیزه ورزشکاران پرروحیه نشده و همچنان با قوت مشغول به تمرین و فعالیت هستند.

 

ورزشکاران این شهرستان دارای ظرفیت ها، استعدادها و پتانسیل های بالایی هستند که در تمام رشته ها چندین ورزشکار موفق به کسب مقام های ملی شده و در ایام کرونا با وجود تعطیلی اماکن وزشی دست از فعالیت برنداشته و همواره در فضای سبز و خانه مشغول به فعالیت بودند.

 

در این المپیاد شاهد حضور پرشور هیئت هایی از روستاهای اطراف شهرستان بودیم که با ور خاصی پرچم به دست پیشگام به انجام فعالیت های ورزشی مشغول بودند که رژه بانوان و آقایان ورزشکار، روشن کردن مشعل المپیاد توسط امین توکلی نسب نایب قهرمان نونهالان سنگنوردی آسیا، پرواز پاراگلایدر، موسیقی و رقص محلی از جمله برنامه های اجرایی بود که علاقه مندان با شور و هیجان بالایی به استقبال برنامه ها تا پایان ادامه دادند.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از طرح های ورزشی این شهرستان به مدت ۱۰ سال نیمه تمام است، باید این طرح ها طی دو سال آتی تکمیل و به بهره برداری برسد.

 

«علی جدی» اظهار کرد: این شهرستان دارای پتانسیل های ورزشی زیادی است که باید زیرساخت های لازم برای فعالیت ورزشکاران فراهم شود تا در میادین ورزشی بدرخشند.

 

وی افزود: ۱۷ زمین چمن مصنوعی فوتبال در جهت تقویت و حمایت از ورزش روستایی و کشف استعدادهای ورزشی در سطح شهرستان شیروان در حال احداث است و با اولویت قرار دادن به اتمام طرح های نیمه تمام باید سرانه ورزشی شهرستان تقویت شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریالی برای برگزاری نخستین المپیاد ورزشی در این شهرستان افزود: هدف از برگزاری المپیادهای ورزشی برجسته کردن استعدادهای نونهالان و نوجوانان است.

 

وی عنوان کرد: ورزش بانوان در اولویت قرار دارد و باید حضور این قشر در ورزش جدی گرفته شود و ضرورت دارد تا برای این مهم تلاش شود.

 

فرماندار شیروان نیز در ادامه گفت: پس از دو سال از شیوع کرونا که موجب تعطیلی بسیاری از باشگاه ها و برنامه های ورزشی شد، اکنون استقبال ورزشکاران برای حضور در میادین بیشتر از گذشته شده است.

 

دولت اسماعیل زاده اظهار داشت: برگزاری این المپیاد نزد هیات های ورزشی شیروان گسترده و بی نظیر است که خلاقانه طراحی شد و برنامه ریزی مناسبی برای این المپیاد انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: جوانان شیروانی دارای استعدادهای ورزشی بالایی هستند و در بسیاری از رشته ها مدال های خوبی را در سطح ملی کسب کرده اند  و برگزاری چنین المپیادهایی موجب نشاط و شادابی ورزش می شود.

 

اسماعیل زاده با اشاره به تعطیلی برخی از هیات های ورزشی شهرستان شیروان در ایام شیوع کرونا اضافه کرد: تمام هیات ها فعالیت مجدد را آغاز کنند تا شاهد تحول عظیمی در ورزش شهرستان پس از کرونا باشیم.

 

این شهرستان دارای ۳۲ باب اماکن ورزشی و بیش از پنج هزار ورزشکار است که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته است.

 

 

 

کد خبر 1195127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha