ضرورت ترویج فرهنگ غدیر در جامعه/ امامت، هویت شیعه است

حجت الاسلام حسینی نسب با یادآوری اینکه هر کار نیک در روز غدیر معادل ثواب هشتاد ماه است، گفت: اهداف اسلام با اقامه ولایت محقق می شود، امامت هویت شیعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان سلطانیه در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه بزرگداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر و گرامیداشت ۵ مرداد با اشاره به آیات تبلیغ و اکمال به تشریح اهمیت امامت و ولایت پرداخت و گفت: اگر پیامبر امامت و ولایت حضرت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام را ابلاغ را نمی کرد، اعمالش نابود می شد.

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب با یادآوری اینکه هر کار نیک در روز غدیر معادل ثواب هشتاد ماه است، گفت: اهداف اسلام با اقامه ولایت محقق می شود، امامت هویت شیعه است.

 

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه باید تلاش شود که عید غدیر مثل عید نوروز و مثل ماه محرم و عاشورا به زبانها بیفتد و در دهه امامت و ولایت در افواه مردم و کوچه و بازار سخن از غدیر باشد، افزود: پیامبر اکرم (ص) در خطبه غدیر می خواهد مساله غدیر را حاضرین به غائبین و پدران به فرزندان خود تا روز قیامت ابلاغ کنند و این همان فرهنگ سازی غدیر است.

 

حسینی نسب با اشاره به برنامه های متعدد فرهنگی در راستای ترویج غدیر گفت: برگزاری دو برنامه اصلی در پارک بسیج، طبخ و توزیع ۵۰۰ پرس غذا، اجرای سرود سلام فرمانده، برگزاری مسابقه با محتوای غدیر و راه اندازی کاروان شادی در روز عید از جمله برنامه های دهه امامت و ولایت در سلطانیه است.

 

امام جمعه سلطانیه به دومین دستور جلسه یعنی بزرگداشت ۵ مرداد سالروز اقامه نماز جمعه و روز نماز جمعه اشاره کرد و با تاکید بر پرشور برگزار شدن روز نماز جمعه گفت: برنامه های متنوعی بمناسبت بزرگداشت روز نماز جمعه در سلطانیه برگزار خواهد شد.

کد خبر 1195128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha