تاکنون حدود ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد

اسدی راد با بیان اینکه بیشترین حجم نقل و انتقالات گندم استان لرستان مختص شهرستان ازناست، گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سیف‌اله اسدی راد» امروز در سخنانی اظهار داشت: اداره غله و خدمات بازرگانی شهرستان ازنا در مجموع از ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت ذخیره‌سازی ملکی برخوردار است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین حجم نقل و انتقالات گندم در لرستان مختص ازنا است، بیان کرد: سیلوی دولتی این شهرستان مجهز به حمل و نقل ریلی بوده و در طول سال‌ها، گندم از طریق حمل ریلی به سایر نقاط کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، یزد و کرمان ارسال می شود.

 

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی ازنا اذعان داشت: طی سال‌های گذشته، هفت واحد آسیابانی در شهرستان ازنا، یک واحد در خرم‌آباد و یک کارخانه آرد در بروجرد مستقر بود و سایر شهرستان‌های استان، فاقد کارخانه آرد بودند که به دلیل تمرکز بیشترین واحدهای آسیابانی در شهرستان ازنا و امنیت ذخیره‌سازی کالای استراتژیک گندم در استان، سیلوی ملکی شهرستان احداث و راه‌اندازی شد.

 

اسدی راد با بیان اینکه امسال تاکنون حدود ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است، ادامه داد: علاوه بر این سیلو، ۲۰ هزار تن فضای ذخیره‌سازی از سوی بخش خصوصی در این شهرستان احداث شده و بیشترین حجم خرید گندم در لرستان مربوط به ازنا است.

 

سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی ازنا اظهار کرد: عملیات ورود و خروج ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تن گندم سالیانه به طور میانگین از طریق سیلوی دولتی این شهرستان انجام می‌شود.

کد خبر 1195197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha