مسجدی که گره‌گشای مشکلات حقوقی در شهرک اکباتان شده است

مسجد امام رضا(ع) از مساجد بسیار فعال در شهرک اکباتان تهران است، که با راه‌اندازی مرکز مشاوره حقوقی، همکاری همدلانه با هیئت رضویه و اجرای ویژه‌برنامه در مناسبت‌ها به ویژه در دهه امامت و ولایت توانسته در جذب ساکنان موفق عمل کند.

به گزارش گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد امام رضا(ع) (واقع در تهران، شهرک اکباتان، فاز سوم، خیابان شهید عبدالرحمن نفیسی) در سال 1374 با هدف ترویج سبک زندگی دینی و با محوریت فرهنگ رضوی با کمک شهرداری منطقه پنج تهران و خیران تاسیس شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی الحسینی، تقریبا از ابتدای تاسیس مسجد امام رضا(ع)، امام جماعت آن شد تا اینکه حجت الاسلام والمسلمین علی سیفی آملی، از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، در ابتدای سال 1401 به عنوان امام جماعت امام مسجد امام رضا (ع) شهرک اکباتان منصوب شد.

 

 

 

 

راه اندازی مرکز مشاوره حقوقی در مسجد امام رضا (ع)

این مسجد به گفته حجت الاسلام رضا سیفی آملی، مسئول امور فرهنگی مسجد امام رضا (ع) فعال تر از گذشته می شود و به همین دلیل طی چند ماه اخیر مرکز مشاوره حقوقی در این مسجد راه اندازی شد و هر شب مشاوره های حقوقی و قضائی پیرو اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» به مردم ارائه می شود. در بازدید غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان های کل کشور از مسجد امام رضا (ع) نیز محمدی از فعالیت های این مرکز و همچنین کتابخانه این خانه خدا ابراز رضایت کرد.

 

سیفی تاکید کرد: گستردگی واحدهای مسجد امام رضا(ع) قطعا بیش از همه مدیون تلاش های شبانه روزی حاج آقای دکتر الحسینی، نویسنده و محقق است که توانست طی سال ها حضور در خانه خدا منشا اتفاقات خوبی باشد.

 

نقش مهم هیئت رضویه در توسعه برنامه های مسجد امام رضا(ع)

مسجد امام رضا (ع) جزو مساجد بسیار فعال در شهرک اکباتان بوده است که نقش هیئت رضویه در زمینه بسیار پررنگ است. حجت الاسلام والمسلمین سیفی در این خصوص گفت: مساجد باید جای حضور همه گروه های مردم باشند و در این میان، آنچه بسیار حائز اهمیت است حضور نیروهای جوان است که هیئت رضویه، نقش به میدان آوردن نیروهای پرنشاط و مومن و متدین و انقلابی را با همکاری پایگاه بسیج و هیئت امنای مسجد امام رضا (ع) به خوبی ایفا کرده است. این هیئت چندین سال پیش به همت تعدادی از جوانان این مسجد راه اندازی شد.

 

هیئت رضویه همچنین با همکاری هیئت رزمندگان اسلام همه ساله در چندین مناسبت به ویژه اعیاد شعبانیه و دهه کرامت، مجالس بسیار مهمی در مسجد امام رضا (ع) برگزار می کند که در این مجالس، سخنرانانی همچون حجج اسلام والمسلمین کاظم صدیقی، مهدی ماندگاری، میثم علی پناه، علی اکبر رشاد و علیرضا پناهیان؛ و مداحانی همچون سعید حدادیان و حمید منتظر حضور می یابند.

 

مسجد امام رضا (ع) در برگزاری جلسات شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز بسیار فعال است به طوری که در روزهای یکشنبه و دوشنبه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد امام رضا (ع) برگزار می شود. تفسیر قرآن نیز روزهای شنبه و چهارشنبه با سخنرانی سیفی آملی در این مسجد برگزار می شود.

 

 

 

تشکیل قرارگاه فرهنگی و اجتماعی

نتیجه این همه برنامه های قرآنی و مذهبی و فرهنگی، تشکیل قرارگاه اجتماعی فرهنگی بزرگ در مسجد امام رضا (ع) است. سیفی در این خصوص گفت: همه نیروهای فعال در این خانه یکدل و متحد و هم افزا هستند از بسیجیان جوان تا پیرمردهای باتجربه عضو هیئت امنا. همه توانسته اند با استفاه از ظرفیت هایی که در کنار این مسجد وجود دارد به ویژه همکاری با هیئت رزمندگان اسلام خیریه ای بزرگ تشکیل دهند و به صورت مرتب بسته های ارزاق و در برخی ایام سال، پوشاک و در چند نوبت نیز هدایای نقدی میان نیازمندان توزیع کنند. برای نمونه اکنون که در آستانه عید بزرگ غدیر هستیم، و در بزرگداشت دهه ولایت و امامت، 60 بسته ارزاق و صدها پرس غذای گرم و بیش از 200 بسته فرهنگی میان نیازمندان توزیع می شود.

 

کار بزرگ مسجد امام رضا (ع) برای بزرگداشت دهه ولایت و امامت در شهرک اکباتان

اهالی مسجد امام رضا (ع) همچنین بیش از دو هزار پرچم و پوستر و بنر میان ساکنان شهرک اکباتان در دهه ولایت و امامت توزیع می کنند که هیئت رضویه در انجام این کار بزرگ نقش اصلی را ایفا می کند. 

 

اشتغالزایی در کارگاه خیاطی

مسجد امام رضا (ع) همچنین قرار است در راستای اشتغال زایی برای خانواده های نیازمند و تحت پوشش خود با همکاری بنیاد مستضعفان، یک واحد کارگاه خیاطی راه اندازی کند تا به این صورت برای حدود ۱۰ نفر کارآفرینی کند. بر این اساس قرار است چهار دستگاه چرخ خیاطی خریداری شود و یک خیر نیز قرار است هزینه اجاره این کارگاه را به مدت یک سال پرداخت کند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، کتابخانه مسجد امام رضا (ع) نیز بسیار فعال است به طوری که مورد تقدیر رئیس سازمان زندان های کل کشور نیز قرار گرفته است. این کتابخانه بسیار مجهز همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ به روی مردم باز است. حجت الاسلام سیفی با اشاره به فعالیت این کتابخانه خاطرنشان کرد:  یکی از برنامه های مهم ما، توسعه این کتابخانه است تا نقش مهم تری در ترویج سبک زندگی رضوی در شهرک اکباتان داشته باشیم.

 

 

 

گزارش از مرتضی خواجوند سریوی

کد خبر 1195204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha