تصدی گری در حوزه فرهنگی معنا ندارد/ ضرورت مردمی سازی فرهنگ

رمضانی با تاکید بر اینکه تصدی گری در حوزه فرهنگی معنا ندارد، گفت: امیدواریم ماحصل نگاه عدالت فرهنگی شناسایی استعدادهای و معرفی به جبهه فرهنگی و اجتماعی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی رمضانی» صبح امروز (۲۱ تیر) در آیین تکریم و‌ معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به بازسازی ساختار‌ فرهنگی کشور، اظهار کرد: چابک سازی و تفویض اختیارات و توجه به عدالت فرهنگی در این دوره مدنظر قرار گرفته است.

 

مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمونه عدالت فرهنگی نمایشگاه مجازی تهران بود که افراد بدون رنج سفر توانستند کتابهای مدنظر خود را تهیه کنند.

 

وی ادامه داد: در راستای عدالت فرهنگی، ۷۰ درصد اعتبارات حوزه سینمایی و به ویژه انجمن سینمای جوان به استان ها اختصاص می یابد.

 

رمضانی خاطر نشان کرد: امیدواریم ماحصل نگاه عدالت فرهنگی شناسایی استعدادهای و معرفی به جبهه فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

وی با بیان اینکه در بحث بازسازی حوزه کارگزاران چاره ای جز هم افزایی مجموعه های فرهنگی نداریم تا جبهه کارگزاران فرهنگی شکل بگیرد، گفت: تصدی گری در حوزه فرهنگی معنا ندارد و باید حاکمیت فرهنگی حاکم باشد اما گاهی به اشتباه به جای سیاست گذاری، متصدی و مجری می شویم که این روش باید به مردمی سازی فرهنگی تغییر یابد.

 

 مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوابق سرپرست جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: امیدوارم در دوران حضور ایشان شاهد بالندگی فرهنگ و هنر باشیم.

 

رمضانی با تأکید بر توجه ویژه به شهرستان‌ها تصریح کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و خودجوش فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی است که همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نیز بوده است.


 

کد خبر 1195205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha