بزرگداشت دهه امامت و ولایت رسم مسجدی‌ها شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: برگزاری بین ۵ تا ۱۰ روز برنامه در بزرگداشت دهه ولایت و امامت در اکثر مساجد کشورمان به یک امر مرسوم تبدیل شده است، البته باید در کنار کمیت، کیفیت برنامه‌ها نیز ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صادق وحیدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با اشاره به برنامه های مفصل مساجد و هیئت ها و بقاع متبرکه در بزرگداشت دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: این یک حقیقت است که اگر در صدر اسلام دشمنان ولایت امیرالمومنین (ع)، غدیر را به حاشیه نمی راندند، فاجعه کربلا رخ نمی داد.

 

تولیت حوزه علمیه محمودیه تهران افزود: الحمدالله هر قدر از عمر انقلاب اسلامی می گذرد توجهات عمومی به بزرگ ترین عید اسلامی یعنی غدیر بیشتر می شود و قطعا نقش مساجد و سایر مراکز و واحدهای دینی در این زمینه از همه مهمتر است.

 

وی اضافه کرد: می توان ادعا کرد که بیش از یک دهه است که عموم مردم از همان دهه اول ماه ذی الحجه با برنامه های بزرگداشت دهه ولایت و امامت همراه می شوند. اما موضوع مهم این است که نباید یک بار پس از پایان روز عید غدیر، این برنامه ها تمام شوند بلکه حداقل تا اواسط دهه سوم این ماه باید در تبیین موضوع ولایت برنامه اجرا کرد.

 

وحیدی گفت: برگزاری پنج یا هفت یا ۱۰ روز برنامه در بزرگداشت دهه ولایت و امامت در اکثر مساجد کشورمان به یک امر مرسوم تبدیل شده است ولی باید در کنار کمیت، کیفیت برنامه ها نیز ارتقا یابد تا معرفت عمومی نسبت به موضوع جانشینی پیامبر(ص) و منصوبی بودن و نه انتخابی بودن این امر الهی، به درستی در ذهن ها جا بیفتد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: سخنرانان و مداحان مجالس مربوط به بزرگداشت دهه ولایت و امامت در مساجد و غیر مساجد باید بحث امروزی در موضوع عید غدیر داشته باشند به این معنا که مسئله ولایت را با زبان روز و با بیانی محکم تبیین کنند، از ملزومات این تبیین، پرداختن به مسئله ولایت فقیه است.

کد خبر 1195239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha