جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی  در همدان برگزار می شود

ویژه گفت: جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و حمایت از ایده ها و طرح های جدید (۲۵ تیر) در همدان برگزار می شود.

«مسعود ویژه» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  لباس و پوشش یکی از محوری‌ترین مولفه های سبک زندگی ایرانی – اسلامی است که در سال‌های گذشته به عنوان مسئله‌ای ارزشی و اجتماعی مطرح بوده و امروز تبدیل به یک مسئله هویتی شده است که همچون پرچمی نشان‌دهنده باورها، ارزش‌ها و پایگاه فکری و فرهنگی فرد و جامعه است لذا پرداختن به مسئله پوشش با رویکرد هویتی و بررسی موانع پیش‌روی ترویج مد و لباس ایرانی و اسلامی ضرورت دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به ظرفیت های بسیار بالای فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی در ورود به عرصه مد و لباس، اظهار کرد: مطالعات درخصوص پوشاک آیینی و محلی استان و دیگر شهرها؛ همچنین لباس های محلی نشان دهنده این سبقه تاریخی و هنری است.

 

وی طراحی لباس های آیینی ایران را به شدت جذاب و مدرن با رنگ بندی های شاد و زیبا دانست و افزود: این طرح ها آنچنان غنی و هنری است که با کمی دستکاری به روز می شود و قابلیت استفاده عمومی دارد.

 

وی کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه پوشاک و همچنین فراهم ساختن فضای رقابتی در بین فعالان این عرصه و ترغیب بانوان به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه را از اهداف دیگر این جشنواره برشمرد.

 

ویژه  با بیان اینکه چهارمین جشنواره مد و لباس استان همدان  (25 تیر ماه) در ۲ بخش اصلی و ویژه برگزار می شود ، ادامه داد: بخش اصلی جشنواره شامل سه محور در حوزه طراحی مانتو اجتماع بانوان، طراحی مانتو مجلسی و مناسبتی و  طراحی پوشش اداری بانوان شاغل در دستگاه‌های دولتی به همراه سرپوش مناسب است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بخش ویژه جشنواره را هم مختص طراحی چادر و مقنعه عنوان کرد و گفت: توجه به عناصر بومی و حوزه های فرهنگ استان مطابق با ارزش های اسلامی، استفاده از الگوها و سبک های اصیل و نوین ایرانی اسلامی در پوشش مبتنی بر نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی، ترکیب پارچه های چند رنگ بومی و ساخت مجموعه زیبا در طراحی لباس و الهام از صنایع دستی و مواد اولیه این صنایع در طرح لباس ها؛ از جمله مواردی است که در این جشنواره باید مد نظر قرار بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1195256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha