زبان هنر، موثرترین راه در ترویج حجاب و عفاف

حیدری گفت: در بحث های فرهنگی جامعه اگر از طریق زبان هنر وارد شویم و هنر در خدمت اعتقادات باشد اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

خبرگزاری شبستان- مشهد- مرضیه وحدت؛ زبان هنر همیشه موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها است و چه بسا موضوعات مهم دینی و عقیدتی از جمله بحث حجاب و عفاف با استفاده از زبان هنر راحت تر ترویج داده می شوند. به بهانه روز ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب این خبرگزاری با «ایمان حیدری» آهنگساز و شاعر حوزه ارزشهای دینی گفتگویی داشته است که در ادامه می خوانید:

 

آقای حیدری یک بیوگرافی از خودتان برای خوانندگان این مصاحبه ارائه بفرمایید.
ایمان حیدری هستم، آهنگساز، خواننده و شاعر هستم، متولد اسفند ۱۳۶۶، ساکن مشهد، کارشناس ارشد مدیریت فرهنگ و دارای شغل آزاد. حدود سه سال است که به صورت حرفه ای موسیقی ارزشی را با ساخت آهنگ و سرایش شعر از طریق موسسه صدای نسل سوم دنبال می کنم. تاکنون حدود 20 آهنگ با محوریت ارزشی و دینی ساخته و منتشر شده و در این مدت بیش از 110 اجرا در کشور اتفاق افتاده است، محوریت آهنگ های من بحث های ارزشی است و ترجیح دادم در این زمینه ورود کنم تا آهنگ های دیگر.


شما آهنگی را با محوریت حجاب و عفاف ساخته اید، علت ورود در این خصوص چه بود؟
حجاب و عفاف از مسائل مهم روز جامعه است که اثرات زیادی بر جامعه و تحکیم خانواده دارد و به دلیل خلائی که در زمینه موسیقی ارزشی با موضوع عفاف و حجاب حس کرد و به دلیل جو سنگینی که وجود دارد، تصمیم به ساخت اهنگی با این مضمون شدم و در این راستا آهنگ "تاج بندگی" تولید شد که قاسم صرافان شعر آن و تنظیم توسط نیما علامه انجام شده است و امروز در مراسم تکریم خانواده دختران انقلاب در میدان شهدا برای اولین اجرا خواهد شد.

 

اشاره ای به کارهایی که تاکنون انجام داده اید داشته باشید؟ 
کارهای زیادی انجام شده، مهمترین کارها در خصوص شهدا،، شهدای مدافع حرم، همسران شهدا، حماسی و استکبار ستیزی، تولد بچه های مذهبی، و .. بوده است.


به نظر شما زبان هنر چقدر می تواند در بحث های ارزشی اثرگذار باشد؟ 
زبان هنر یک زبان تاثیر گذار است و هر جا هنر حضور داشته، گرهی را باز کرده است، در مسئله حجاب ، حضور زبان هنر و به ویژه موسیقی نشان می دهد که تناقضی بین حجاب و موسیقی وجود ندارد. امروز برخی مسائلی مطرح می کنند که حجاب با  موسیقی تناقض دارد و فرد با حجاب نباید موسیقی گوش دهد در حالی که زبان هنر به واسطه جاذبه ای که ایجاد می کند اثرگذاری بشتری دارد.


علت ورود شما به بحث موسیقی ارزشی چیست؟ قطعا موسیقی عاشقانه درآمدزایی بیشتری برای شما داشت.
کسی که وارد موسیقی ارزشی می شود درآمد برای او ملاک نیست بیشر یک تعهد و دغدغه است و من نیز به عنوان تعهدی که دارم در این زمینه ورود کردم در حالی که درآمد من از راههای دیگری است. به اعتقاد من در بحث های فرهنگی جامعه اگر از طریق زبان هنر وارد شویم و هنر در خدمت اعتقادات باشد بسیار اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

 

از مشکلات خود بفرمایید.
مشکل بزرگ ما عدم حمایت است، خواننده های که عاشقانه می خوانند درآمد خود را دارند، متاسفانه ما هم از سمت خودی ها حمایت نمی شویم و کمتر دیدیم مسئولین از افرادی که در زمینه موسیقی در بحث ارزشی کار می کنند حمایت کنند. در این فضا خیلی سرزنش و توهین می شنویم چون مخالف عقاید یک عده است. الان برای انتقال احکام و اعتقادات به مردم بهترین زبان، زبان هنر و یکی از هنرها موسیقی است اما موسیقی و هنر می تواند در این زمینه به دلیل علاقه نوجوان و جوان اثر خود را داشته باشد. مانند سلام فرمانده که بازخورد مثبت فراوانی داشت و البته هجمه های زیادی بر آن وارد شد و کار ارزشی داشتن این هجمه ها را خواهد داشت.

 

بزرگترین دلگرمی ما حمایت مسئولین است که صرفا مالی نیست؛ گاهی این‌حمایت می تواند معنوی باشد. وقتی آهنگی در حضور خانواده شهدا اجرا می شود، راضی بودن آنها برای من بسیار ارزشمند و بهترین هدیه است.

کد خبر 1195261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha