ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام است

آیت الله علما با بیان اینکه ولایت یکی از ارکان اصلی و آموزه های اساسی دین مبین اسلام و اصلی ترین و اساسی ترین آموزه آن است، گفت: همه احکام اسلامی یک طرف، عید ولایت طرف دیگر، لذا باید این موقعیت برجسته دینی و اجتماعی و به خوبی بین آحاد مردم طرح شود.

آیت الله مصطفی علما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن دهه امامت و ولایت، گفت:  عید غدیر عیدالله اکبر است و همه اعیاد در ظل آن است حتی بعثت هم در دل آن است زیرا پیامبر اکرم(ص) مقاوم ولایت داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، افزود: در قرآن کریم ولایت بیانگر حقیقت آدمی است که استعدادهایش بر اثر پیوند با ولایت تامه الهی و حقیقت ذات نبوی او از راه امامت و بندگی به منصه ظهور و بروز رسیده است. 

 

وی خاطر نشان کرد: همه احکام اسلامی یک طرف، عید ولایت طرف دیگر، لذا باید این موقعیت برجسته دینی و اجتماعی و به خوبی بین آحاد مردم طرح شود تا عموم جامعه به مواهب بلند و آسمانی آن واقف شوند.

 

آیت الله علماء ،تصریح کرد: اسلام با فطرت سر وکار دارد، لذا اگر خوب تعریف شود تاثیر شگرف خود را خواهد گذاشت، بنابراین باید جامعیت اسلام را تعریف کنیم و به مردم آموزش دهیم زیرا خداوند متعال به پیامبر(ص) می فرماید هم با بشارت کار کن و هم هم نذیر باش.
 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ،بابیان اینکه ولایت از مهمترین اصول اسلام است، اظهار کرد: ولایت به معنی پذیرفتن رهبری پیشوای الهی و اعتقاد به اینکه امام معصوم پس از پیامبر اسلام (ص) از سوی خداوند بر مردم ولایت دارند. بشر برای طی کردن سعادت چاره ای جز تبعیت و پیروی از فرامین راهنمایان الهی ندارند.

 

وی در پایان گفت: واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان و جانشینی پیامبراکرم(ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.
 

کد خبر 1195276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha