فعالان فرهنگی مسئله حجاب را با راهکارهای متنوع تبیین کنند

حجت الاسلام مطیعی با تأکید به مقوله حجاب وعفاف گفت: فعالان فرهنگی باید با استفاده از راهکارهای متنوع و با زبان جوانان مسئله حجاب را تبیین و همچنین از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و تربیتی استان در این مقوله استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه حجاب امروز نه مسئله شخصی بلکه از ضروریات دین و مسئله سیاسی کشور به شمار می‌رودگفت: این مهم می‌طلبد تا تبلیغ، ترویج و حفظ حجاب به عنوان یک وظیفه همگانی قلمداد شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در استان برای رسیدن به این مهم قرارگاه حجاب و عفاف تشکیل شده است، اظهارداشت: سمنان یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه است اما این به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید اقدامات فرهنگی همچنان در دستور کار قرار گیرد تا اثر بخشی خود را نشان دهد.

 

وی  با بیان اینکه خانواده و جامعه با انجام فعالیت فرهنگی می‌توانند در راستای حفظ و ترویج حجاب و عفاف گام بردارند، اضافه کرد: ترویج و حفظ فرهنگ حجاب و عفاف نیز نیازمند گفتمان سازی و اجرای برنامه‌هایی با پیوست فرهنگی است به نحوی که تشویق کننده افراد به این فریضه دینی و الهی باشد.

 

حجت الاسلام مطیعی در ادامه با بیان اینکه مقدمات برای تهیه اطلس قرآنی استان سمنان فراهم شده اظهارامیدواری کرد: در آینده تدوین خواهد شد.

 

امام جمعه سمنان تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و قرآنی در تهیه این اطلس همکاری خوبی داشته‌اند.

 

وی درباره ساز و کارهای شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز، افزود: در بحث شورای فرهنگ عمومی تاکید شد تا به سمت مصوبات اجرایی و عملیاتی در جلسات شورا گام برداریم که این مهم به خوبی انجام شد.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه مسئله محور بودن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان بسیار ارزشمند است، ابراز کرد: ما خادم و خدمتگزار مردم استان هستیم که این مهم برای ما افتخار است.

کد خبر 1195283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha