۲۲ عنوان پروژه با موضوع غدیر در دهه ولایت برگزار می شود

فلاح با اشاره به برنامه های مجمع در دهه ولایت گفت: در ۱۵ سال گذشته فعالیت های بزرگی توسط این مجمع انجام شده و امسال نیز از جمله فعالیت های مجمع در بحث غدیر ۲۲ عنوان پروژه است که در دهه ولایت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «حسین فلاح» امروز سه شنبه (۲۱ تیر) در نشست خبری که به مناسبت دهه ولایت در محل کانون فرهنگی تربیتی فارابی برگزار شد؛ بیان کرد: پیامبر اکرم در روز غدیر  بر ما واجب کردند هر کسی پیام غدیر را دریافت کرد باید به دست دیگران برساند و این تا روز قیامت ادامه دارد، این سخن نشان می دهد این پیام مختص مردم آن زمان نبوده است.

 

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر با بیان اینکه واقعه غدیر و پیام آن مسئولیت سنگینی را بر عهده ما نهاده است؛ افزود: در یکی از فرازهای خطبه های غدیر پیامبر (ص) به امر به معروف و نهی از منکر اشاره می کنند مسئله ای که دغدغه امروز جامعه ما می باشد که متاسفانه مفهوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما درست منتقل نشده است. امام حسین (ع) نیز به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند، نه امر به نماز و حجاب چرا که سپاه دشمن نماز می خواندند، ایشان برای راس امر به معروف و نهی از منکر که ابلاغ غدیر بوده است قیام کردند.

 

فلاح با بیان اینکه مجمع نکوداشت غدیر در سال 86 در مشهد تشکیل شد و اکنون در سطح کشور خدمات ارائه می دهد؛ افزود: در 15 سال گذشته فعالیت های بزرگی توسط این مجمع انجام شده و امسال نیز از جمله فعالیت های مجمع در بحث غدیر 22 عنوان پروژه است که در دهه ولایت اجرا خواهد شد.

 

وی با اشاره به برنامه های مجمع در دهه ولایت بیان کرد: یکی از پروژه ما پروژه «نبض» است، سال گذشته 5 هزار بیمار توسط تیم نبض و دانشجویان مشهد عیادت شدند و امسال نیز این امر در دستور کار است؛؛ همچنین حدود 3 هزار المان به کادر درمان هدیه داده خواهد شد.

 

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر اظهار داشت: امسال نیز در فضای مجازی سایتی با عنوان «ما و غدیر» و موشن گرافی با موضوع غدیر طراحی شده است که برنامه هایی با موضوع غدیر در آن اجرا خواهد شد؛ همچنین جمعه شب بعد از عید غدیر در فضای مجازی جشن آنلاین برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه 60 نفر پزشک محب اهل بیت عضو موسسه هستند که در روز عید غدیر در مطب های خود از مراجعین و بیماران خود با هدایایی که به مناسبت عید غدیر آماده شده پذیرایی خواهند کرد؛ گفت: هر سال دو تریلی آذین بندی و با برپایی جشن سیار نسبت به مسئله غدیر فرهنگسازی می شود، سال گذشته در 70 نقطه جشن سیار برگزار شد،  امسال این جشن سیار در مناطق روستایی و در نقاط محروم برگزار خواهد شد.

 

فلاح با اشاره به اطعام ظهر عید غدیر با عنوان «سفره احسان علوی» گفت: از امام صادق (ع) روایت شده که اگر یک نفر را در روز عید غدیر اطعام کردید برابر با 100 هزار پیامبر (ع) است؛ سال گذشته 100 هزار پرس برای هیئات مختلف طبخ و توزیع کردیم.

 

وی بیان کرد: پروژه تاکسیرانان یکی دیگر از برنامه های ما است که در قالب آن تاکسیرانان در کلاس آموزشی ویژه غدیر شرکت می کنند، امسال نیز دوره آموزشی برگزار می شود، این 100 تاکسیران خود مبلغ هستند و با تبلیغات خود گاهی تا چند هزار تاکسی ران نیز در این امر شریک می کنند .

 

مدیر عامل مجمع نکوداشت غدیر اظهار داشت:  ما برای عزا معمولا دهه برگزار می کنیم اما کمتر پیش آمده که برای جشن دهه برگزار کنیم لذا ما سال گذشته در 30 منطقه با کمک از جهت مبلغ، مداح و پذیرایی به جای یک شب 10 شب مراسم جشن برپا کردند و امسال در 40 نقطه این موضوع محقق خواهد شد.

 

وی گفت: در قالب پروژه «وارث»، به دیدار خانواده شهدای سادات می رویم و امسال در دیدار با آنها تقاضا کردیم که با هدایایی که به آنها دادیم مبلغ غدیر شوند؛ همچنین امسال درب منزل 4 شهید مدافع حرم جشن خیابانی غدیر را برگزارخواهیم کرد. و این اتفاق در شهرهای دیگر در حال فرهنگسازی است

 

فلاح بیان کرد: در پروژه دانش آموختگان چون هدف اصلی و خط مقدم مخاطبین ما دانشجویان هستند، در هفته پیش رو جشنی برای چند مدرسه مذهبی مشهد مانند مدرسه امام رضا (ع) و بعثت جشن فارغ التحصیلی برگزار می کنیم که هم جشن غدیر باشد و هم آنها مبلغ غدیر شوند.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر 1195377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha