هر فرد به هر شکلی که ممکن است باید موضوع غدیر را تبیین کند

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه اهمیت ابلاغ غدیر به اندازه کل رسالت پیامبر (ص) است، گفت: هر فرد به هر شکلی که ممکن است باید موضوع غدیر را تبیین کند و آن را جز شعائر خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «عبدالرضا محمودی»، امروز (سه شنبه 21 تیر) همایش «رویش»، دوره تربیت مربی و مبلغ حجاب و عفاف که در سالن همایش های «شهر» برگزار شد، گفت: در فرازی از خطبه غدیر پیامبر (ص) فرمودند: «مطالب بیان شده در غدیر را تا روز قیامت، حاضرین به غائبین و والدین به فرزندان انتقال دهند.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشاره به اینکه خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (ص) فرمودند: «اگر غدیر را ابلاغ نکنی رسالت خود را انجام نداده ای»، اظهار کرد: یک واقعه ای به منزلت کل رسالت پیامبر (ص) است و کل رسالت و ابلاغ غدیر با هم برابری می کند و این نشان از تاکید خداوند متعال دارد.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه هر فرد به هر شکلی که ممکن است باید موضوع غدیر را تبیین کند و آن را جز شعائر خود قرار دهد، اضافه کرد: یکی از رسالت های پیامبر (ص) تبلیغ است و این همای رحمت را خداوند در اختیار مبلغین قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم که بحث تبلیغ را نظام مند کنیم تا تمامی مبلغین ما دارای پرونده مستقل تبلیغ باشند، اضافه کرد: از وجود مبلغین خواهر در آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد و در مدارس «امین» مشغول به تبلیغ هستند و در این فراخوان ها تسهیلاتی فراهم کنیم که به عنوان نیروی سفیر حوزه علمیه خواهران استخدام آموزش و پرورش باشد.

حجت الاسلام محمودی گفت: در شورای فرهنگ عمومی استان در رابطه با زیست عفیفانه سه کارگروه تشکیل شد که کارگروه علمی پژوهشی و فرهنگی را به حوزه علمیه خواهران واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح های عفاف و حجاب به کرات برگزار شده و به خاطر اجرای ناقص آن، با یک ذهنیت سو به آن نگاه می شود، تاکید کرد: امید است که با طرح زیست عفیفانه این نقیصه حل شود.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از برترین مبلغین تجلیل شد، این مراسم با همکاری حوزه علمیه فارس و شیراز، سازمان فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری منطقه هشت شیراز برگزار شد.

کد خبر 1195403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha