مجموعه های فرهنگی مستقر در مساجد باید به سمت وحدت و یکپارچگی گام بردارند

حجت الاسلام باوقار گفت: همه مجموعه های فرهنگی مستقر در مساجد باید به سمت وحدت و یکپارچگی گام بردارند و از ظرفیت های مساجد به صورت حداکثری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «رضا باوقار» امروز (21 تیرماه) در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: شرایط امروز جامعه لزوم احیای کارکردهای واقعی مساجد را می طلبد و باید راهکاری مقابله با آسیب های اجتماعی و تهاجمات فرهنگی در مساجد طرح زیری شود.

 

امام جمعه مشگین شهر تصریح کرد: همه مجموعه های فرهنگی مستقر در مساجد باید به سمت وحدت و یکپارچگی گام بردارند و از ظرفیت های مساجد به صورت حداکثری استفاده شود.

 

وی اذعان داشت: برنامه ریزی های کلان فرهنگی مساجد باید با هم افزایی دستگاه های اجرایی و فرهنگی با یک محتوا و برنامه مشترک و با همت و دغدغه جهادی در سطح مساجد عملیاتی شود.

 

در ادامه این دیدار، «مصطفی آمون» با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال هستند، اضافه کرد: مهمترین دغدغه اصلی مدیریت کانون های مساجد مساجد در سطح کشور فعال سازی مساجد و تحول در موضوع های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: کانون های مساجد شهرستان مشگین شهر شرایط بسیار مطلوب تری در برنامه های فرهنگی دارند و از خدمات این جهادگران فرهنگی سپاسگزاریم.

 

این مقام مسئول یادآور شد: البته مسئولان شهرستان نیز باید از برنامه های فرهنگی در شهرستان ها حمایت کنند.

 

آمون تاکید کرد: اوقات فراغت فرصت بزرگی برای برنامه ریزی در جهت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و ارتقای کارکردهای واقعی مساجد است.

کد خبر 1195404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha