آمادگی شركت پشتیبانی امور دام کردستان برای خرید جو تضمینی از كشاورزان/ پیش بینی برداشت ۷۰ هزار تن محصول جو

اسکندری از آمادگی شركت پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی برای خرید جو تضمینی از كشاورزان این استان خبر داد.

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار كرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد كشاورزی و بر مبنای شاخص‌های تعیین شده استاندارد وزارتخانه، جو مازاد كشاورزان را به نرخ تضمینی خریداری می‌کند.

 

 

وی افزود: نرخ تعیین شده برای خرید جو از كشاورزان هر كیلوگرم 150 هزار ریال است.

 

 

اسکندری یادآور شد: با توجه به آغاز عملیات برداشت جو در استان، شرکت پشتیانی امور دام استان آماده خرید جو مازاد به نرخ تعیین شده دولتی از كشاورزان است.

 

 

وی با بیان اینکه 30 هزار هكتار از اراضی دیم و 6 هزار هكتار از اراضی آبی كشاورزی استان به زیر كشت این محصول رفته است، اعلام کرد: پیش بینی می‌شود امسال 70 هزار تن محصول جو از سوی كشاروزان برداشت شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: اداره‌کل پشتیبانی امور دام این سازمان در راستای وظایف حمایتی خود از کشاورزان و زارعین جو کار استان از تاریخ بیستم تیر ماه سالجاری عملیات خرید جو داخلی بصورت توافقی را آغاز کرده و در این خصوص اقدام به ایجاد ۳ مرکز خرید در شهرستان‌های سنندج، دهگلان و سقز کرده است.

 

 

وی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم جو محصول سال زراعی جاری با ۳ درصد افت مفید، ۲ درصد افت غیر مفید و ۱۲ درصد رطوبت ۱۰۵۰۰ تومان تعیین و ابلاغ شده است.

 

 

اسکندری اضافه کرد: طی دو روز اخیر مقدار ۲۰۰ تن در انبار دهگلان خرید انجام شده و فرآیند خرید تا پایان فصل برداشت در استان ادامه خواهد داشت و در صورت دارا بودن معرفینامه از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی محدودیتی برای تحویل به مراکز خرید وجود ندارد.

کد خبر 1195482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha