گره های ذهنی چالشی پیش روی عفاف و حجاب

گره های ذهنی و فکری و نبود فضای گفتمای چالشی پیش روی پایه های اساسی دین از جمله عفاف و حجاب است که با بازخوانی و ابتکار عمل منجر به اصلاح خواهد شد.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: عفاف و حجاب از جمله مولفه های مهم اعتقادی و دینی است که منجر به حفظ سرمایه اجتماعی جامعه زنان و پیشگیری از انحراف نسل جوان جامعه خواهد شد و همین مقوله مورد بررسی دشمن قرار گرفته تا با ترویج بی حجابی و ساختار ناشناخته از اهمیت این موضوع، شبه افکنی و اهداف خود را در سایه آن عملیاتی کند.

گسترش فرهنگ عفاف و حجاب جز ضروت های جامعه است تا به واسطه آن دیوار ایمن برای حفظ نسل جدید و جلوگیری از توطئه افکنی دشمنان بشود.

 

پاسخگویی به سوالات دختران و پسران جوان پیرامون مسائل دینی قادر به گره گشایی و گذر از ناهمواری های سخت و دشوار و رسیدن به اغنا و پاسخ صحیح خواهد شد.

گره های ذهنی و فکری و نبود فضای گفتمای چالشی پیش روی پایه های اساسی دین از جمله عفاف و حجاب است که با بازخوانی و ابتکار عمل منجر به اصلاح شده و نتایج آن در رفع معضلات اجتماعی خواهیم دید.

 

رفتارهای هیجانی، غیر کارشناسی و ضربتی و امنیتی آسیب هایی را به همراه دارد که بازتاب و نتایج آن در برخی از مواقع به قدری اعتقادات و سرمایه اجتماعی را تضعیف می کند که موجب نارضایتی از نظام می شود.

دختران جوانی که امروز به واسطه شبه های دینی و فکری دچار بی حجابی شده اند، باید در سایه پاسخگویی صحیح و رفتارهای مورد پسند مورد هدایت و نظارت قرار گیرند تا اینکه از مسیر غلط به سمت رفتارهای صحیح هدایت شوند و آنان که اعتقادات نسل جوان را برای اهداف خود مرد هجمه قرار داده اند، شکست بخورند و البته نهادهای امنیتی با آنان که با مشخص در ترویج بی حجابی کار می کنند با اقتدار کامل برخورد کند.

 

عفاف و حجاب نیازمند طرح های بلند مدت

 

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه مقوله عفاف و حجاب و ترویج آن در جامعه اهمیت دارد، گفت: نیازمند طرح های بلند مدت و گره گشا هستیم.

به گفته «مسعود مهدویان فر«، گره گشایی ذهنی و پاسخ به سوالات و شبهات نسل جدید برای کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های جامعه لازم است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از جوانان به دلیل شبهات و سوالات ذهنی که بدون پاسخ مانده از دین و اعتقادات دور شده و دنبال جریان های انحرافی رفته اند و با پاسخ به این مسائل امکان رفع چالش وجود دارد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از افراد سودجو که جمعیت کمی هم دارند از این فرصت برای اهداف خود و ایجاد انحراف فکری استفاده کرده اند.

وی اضافه کرد: کمیته عفاف و حجاب در شهرستان ها فعال شده و طرح و برنامه متناسب با نیاز هر منطقه بومی سازی و اجرایی می شود.

 

هم افزایی بین بخشی برای ترویج عفاف و حجاب

 

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره بر اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: هم افزایی بین بخشی برای ترویج این موضوع لازم است.

سردار سرتیپ «محمدرضا میرحیدری« ادامه داد: پلیس در کنار دیگر دستگاه ها با هم افزایی و همکاری مشترک برای ترویج حجاب کار خواهد کرد و جامعه را در برابر توطئه دشمنان در جنگ شناختی حفظ می کند.

 

وی با بیان اینکه نقش و ماموریت فرهنگی در این حوزه بسیار مهم است، تصریح کرد: دشمن در جنگ فرهنگی و با ترویج فرهنگ غرب برای انحراف نسل جدید جامعه توطئه می کند.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی همواره بر حجاب در وصیت نامه خود سفارش کرده و در این مسیر همه ما نقش مهمی داریم که به وصیت شهدا عمل کنیم.

 

اتفاق نظر فرهنگی برای ترویج عفاف و حجاب

 

بررسی های تاکیدات و صحبت های مسئولان و کارشناسان اجتماعی در حوزه های مختلف همه در حوزه فرهنگی اتفاق نظر دارند که مقوله مهم حجاب و دوری از بی بندباری همه در گروه اتفاقات فرهنگی و مبارزه در جنگ شناختی و تهاجم فرهنگی است.

دشمن به واسطه تخریب افکار عمومی جامعه و ایجاد بدبینی در کشور و انحراف اخلاقی سعی کرده نسل جوان و نوجوان را در مسیر افکار پلید غربی قرار دهد و از حجاب یک تصویر غلط ساخته و پوشش ضد اسلامی را تحت عنوان مد، بهترین پوشش و زیبایی جلوه داده است.

 

کم کاری نهادهای فرهنگی و رفتارهای سلیقه ای، آسیبی بوده که در ادوار گذشته به وجود آمده و همین موضوع باعث شده که جامعه از مسیر واقعی خود دور شود.

بی حجابی ها و عادی سازی آن در تلاش دشمن و غفلت برخی از متولیان امر بوده و البته باید آحاد جامعه با رفتار صحیح بر فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند و زمینه های نهادینه سازی آن را فراهم سازند.

کد خبر 1195484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha