تابستان با مسجد/ کانون های مساجد بهترین برنامه های اوقات فراغت را دارند

کانون‌های فرهنگی و هنری بهترین مأمن و پناهگاه برای حضور جوانان و نوجوانانی است که طبع خود را هماهنگ و همسو با ذات مسجد می دانند و می خواهند با وقت گذراندن در برنامه های دینی، فرهنگی، ورزشی و.. مانند سدی استوار در برابر تهاجم های فرهنگی بایستند.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، نوشین کریمی؛ طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد هر ساله با عنوان «آسمانی‌ها» در سطح مناطق شهری و روستایی با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود. در جریان این طرح، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و برنامه‌های مناسبت‌های دینی به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.



از آنجایی که مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری بهترین مأمن و پناهگاه برای حضور جوانان و نوجوانان و بهره‌گیری از معارف ناب اسلامی است برنامه ها و رویکردهای آن می تواند سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان علیه ارزش‌های اسلامی باشد.



«مژگان پیرخندان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دشمنان همواره با برنامه‌ های گسترده و با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و فضای مجازی در صدد ضربه زدن به ارزش‌ها و باورهای جوانان و نوجوانان کشورمان هستند، اظهار کرد: نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در غنی‌سازی اوقات و فراغت جوانان و جلوگیری از تهاجمات فرهنگی دشمنان بسیار تاثیر گذار است.
 

 

مسئول کانون انصارالزینب(س) مسجد صاحب الزمان(عج) روستای لب دریا بندرکیاشهر با اشاره به اینکه در مساجد برای اوقات فراغت جوانان برنامه هایی در حوزه‌های هنری، ورزشی و فعالیت های دینی در نظر گرفته شده است، افزود: در طرح اوقات فراغت آسمانی ها در تابستان ۱۴۰۱ برگزاری کلاس های قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، تجوید، حفظ جزء سی را برنامه ریزی کرده ایم.



وی افزود: در بخش صنایع دستی هنرهایی همچون حصیر بافی، قلاب بافی، شمع سازی و در بخش هنرهای تجسمی، نقاشی کودکان و طراحی را برگزار می کنیم.



پیرخندان اضافه کرد: همچنین رشته ورزشی شنا، دارت و والیبال را برای ورزش دوستان و دوره های آموزشی مشاور خانواده، پرورش گل و گیاه، تفکیک زباله و آموزش زبان انگلیسی را برای علاقه مندان برگزار خواهیم کرد.



وی در ادامه با اشاره به اینکه در طرح"به وقت کتاب"  نیز با قصه های ننه گیل مار همراه می شویم، گفت: همچنین اردوهای زیارتی، سیاحتی و برنامه‌های شاد و مفرح نیز در طول تابستان اجرا خواهد شد.



پیرخندان شروع کلاس ها را از تیر ماه و در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای لب دریا اعلام کرد و افزود: امسال کلاس های تابستانی با شعار «مسجد شور بندگی، نشاط زندگی» همرا با اعلام کلاس ها، روزها و ساعت های حضور به همراه رنگ آمیزی، بازی پانتومیم، دارت و پرتاپ توپ و پذیرایی و اهداء جوایز به بچه های مسجد افتتاح شد.



وی تصریح کرد: کلاس های تابستانی ما سنین ۷ تا ۱۷ سال را در برمی گیرد و قیمت ها بر اساس نوع آموزش ها متفاوت است ولی اگر کسی همه کلاس ها را شرکت کند از تخفیف نیز برخوردار می شود.
 


 

«نسیم محمودی» به خبرنگار شبستان گفت: خوشبختانه در همه شهرها و روستاها، مساجد پایگاه های مهم دینی و مورد اعتماد خانواده هستند که به راحتی می توانند با هر توان مالی فرزندان خود را به آنجا بسپارند.



مسئول کتابخانه کانون انصارالزینب (س) که در بخش رسانه و اطلاع رسانی برنامه ها بسیار فعال است، افزود: استفاده از این فرصت و بهره گیری از خدماتی که کانون های فرهنگی هنری مساجد ارایه می کند می تواند بهترین اوقات فراغت را برای دانش آموزان فراهم کند.



وی تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط خوب مردم با مسجد و انس با این محیط مذهبی و فرهنگی باعث می شود تنوع برنامه ها و استقبال مربیان و هنرآموزان رضایت بخش باشد تا تلاش و انگیزه ما برای ادامه خدمت رسانی بیشتر شود.



 

«هانیه کشاورز» نیز که یکی از اعضای فعال و هنرمند کانون است در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: پیش آمده که در طول سال از برنامه های مناسبتی مسجد و کانون بهره مند شوم ولی تابستان ها بخاطر اینکه از اوقات فراغتم بیشترین استفاده را برده باشم حتما در کلاس ها شرکت می کنم.

وی بیان کرد: محیط دوستانه و  خلاقانه ای که کانون انصارالزینب(س) در این روستا ایجاد کرده برای همه کودکان و نوجوانان مخصوصا ما دختر خانوم ها جذاب و دوست داشتنی است.

کد خبر 1195490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha