بانوان فرماندهان عرصه عفاف و حجاب هستند/ تشکیل هفت کمیته در قالب قرارگاه حجاب و عفاف استان البرز

حجاب و عفاف به عنوان سرفصل و شاخصه دینداری برای مردان و زنان واجب و ضروری است، موضوعی که در سال جاری در قالب قرارگاه حجاب و عفاف به صورت هفتگی در استانداری البرز با حضور کارشناسان مورد تبادل نظر قرار می گیرد.

خبرگزاری شبستان - البرز: حجاب و عفاف به عنوان سرفصل و شاخصه دینداری برای مردان و زنان واجب و ضروری است، موضوعی که در سال جاری در قالب قرارگاه حجاب و عفاف به صورت هفتگی در استانداری البرز با حضور کارشناسان مورد تبادل نظر قرار می گیرد. 

 

« مجتبی عبداللهی» در این رابطه گفته است: هر یک از کارشناسان با حضور در این نشست در رابطه با مقوله حجاب و عفاف به گفت و گو، هم اندیشی و هم افزایی می پردازند. 

 

استاندار البرز افزود: در جریان شکل گیری قرارگاه حجاب و عفاف، هفت کمیته با عناوین تبیینی، محتوایی، تبلیغی، ترویجی، اندیشه ورزی، نظارت و ارزیابی، هماهنگی اقدام های بازدارنده، مد و لباس از مجموع دستگاه های تشکیل شده اند. 

 

انتظار می رود در جریان شکل گیری این کمیته ها شاهد دستاوردهای موثری نسبت به مقوله حجاب و عفاف در جامعه و در سطح استان البرز باشیم.

 

از آنجا که از استان البرز به عنوان استان امیران لشکریان ۱۰ سیدالشهداء یاد می شود باید گفت که مقوله حجاب و عفاف به واسطه اهمیت حضور خانواده های شهداء و ایثارگران همچنین شهداء مدافع حرم اهمیت اساسی دارد. 

 

« آیت الله حسینی همدانی» در خصوص تحقق حجاب و عفاف در جامعه طی خطبه های نماز جمعه این هفته اعلام کرد که رعایت عفت به خاطر ایجاد طهارت قلبی در افراد جامعه است، سپس ادامه می دهد: سومین موردی که قرآن کریم نسبت به آن تأکید دارد، رعایت عفت به خاطر ایجاد طهارت قلبی در افراد جامعه و سعادت جامعه در تحقق تزکیه نفس است. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز نگاه اسلام را به حضور زن به صورت کریمانه و عفیفانه عنوان کرد و گفت: حجاب مایه تکریم زن و هویت دادن به بانوان است. 

 

وی جریان استکباری مبارزه با مقوله حجاب را تدبیر برای تغییر فرهنگ، باور و اندیشه در جوامع اسلامی می خواند و معتقد است: حجاب فقط مبارزه با یک نماز نیست، آنچنان که از گذشته طرح کشف حجاب برای کشورهای اسلامی در دستور جدی استکبار بوده است. 

 

« حجت الاسلام ابراهیمی» نیز در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: حجاب و عفاف به یکی از مهمترین راهبردهای امنیت اجتماعی تلفی می شود که همه جانبه است. 

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز می افزاید: در این عرصه باید همه آماده خدمت شویم و نسبت به آثار سوء بی حجابی و بی عفتی در جامعه مقابله کنیم. 

 

وی در پایان اظهار کرد: در عرصه تحقق حجاب و عفاف این بانوان هستند که پیش قراولی این مسیر را برعهده دارند و آنان با دانایی و آگاهی در این عرصه اجتماعی فعالیت شاخص دارند. 

 

انتظار می رود، دستاوردهای قرارگاه حجاب و عفاف استان البرز که با مدیریت استاندار و کارشناسان دستگاه های اجرایی به صورت هفتگی اجرایی می شود نتایج موثر و قابل توجهی داشته باشد. 

 

 

کد خبر 1195511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha