تجلیل از ۱۵ نفر برگزیده اولین جشنواره نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع حرم و سلامت کشور در شهرستان نقده

نوروزی گفت: ۱۵ نفر از تعداد افراد شرکت کننده در ۴ رشته برگزیده شده که از این تعداد ۳ نفر در رشته ادبی، ۷ نفر هنری، ۴ نفر پژوهشی و ۱ نفر فضای مجازی قابل تقدیر انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، مراسم اختتامیه وتجلیل از برگزیدگان اولین جشنواره نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع حرم و سلامت کشور، عصر دیروز،(21 تیرماه) در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده با حضور علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، محمد نوبخت نیا فرماندار، حجت الاسلام والمسلمین فصحیح نیا امام جمعه شهرستان، بوستاتی معاون ستاد اقامه نماز استان آذربایجان غربی و سایر مسئولین ادارات برگزار شد.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی،  در این مراسم اظهار کرد: 126 اثر در رشته های ادبی، هنری، پژوهشی و فضای ومجازی به اولین جشنواره سراسری نماز و نیایش ویژه شهدای مدافع حرم و سلامت کشور ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 16 استان در این جشنواره شرکت کردند، گفت: 15 نفر از تعداد افراد شرکت کننده در 4 رشته برگزیده شده که از این تعداد 3 نفر در رشته ادبی، 7 نفر هنری، 4 نفر پژوهشی و 1 نفر فضای مجازی قابل تقدیر انتخاب شدند.

نوروزی با بیان اینکه از این تعداد افراد 10 نفر مرد و 5 نفر زن هستند، افزود: استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، قزوین، مازندران، سمنان، اصفهان و یزد جزء استان های برگزیده هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: به دلیل رعایت عدالت فرهنگی  اختتامیه این جشنواره امسال در شهرستان نقده برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره با اهدافی چون الگوسازی عینی شهدای حرم و سلامت برای نسل نو، نقش نماز در ترویج فرهنگ شهادت با عنایت به مکتب شهید سلیمانی و حفظ ارزش‌های رزمندگان و مدافعین سلامت برگزار می‌شود.

نوروزی تصریح کرد: معرفی ابعاد شخصیتی و زندگی‌نامه شهدا با رویکرد نماز، جهت‌دهی ظرفیت فرهنگی مخاطب و سمت فرهنگ اقامه نماز، شناسایی استعدادهای علمی و هنری و به‌کار گیری آثار آن‌ها از دیگر اهداف جشنواره هستند.

این مسئول با اشاره به محورهای فعالیت جشنواره ادامه داد: نقش و تاثیر نماز مطلوب در هویت فرد، خانواده و جامعه، جلوه‌های زیبای نماز در محورهای جهاد و مقاومت، نقش نماز در تمامی حالات، مانند میدان نبرد و عرصه های خطر و تبیین و تحلیل فلسفه نماز و راز و رمزهای آن با زبان هنر محورهای جشنواره نماز و نیایش ویژه شهدای مدافعین حرم و سلامت را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 1195517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha