رویداد سراسری دختران حاج قاسم، تربیت فرمانده دختر است

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه رویداد سراسری دختران حاج قاسم دوره تربیت فرمانده دختر است، گفت: وظیفه دختران در این برهه از جامعه بسیار سخت و پیچیده است باید به سمت اهل بیت (ع) و قرآن پیش رویم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس سازمان مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی کشور در افتتاحیه رویداد سراسری دختران حاج قاسم گفت: شما واین جمع منتخب خیلی با ارزش هستید ولی لازم است تا ارزش ها و استعدادهای خود را بشناسید.

 

حجت‌الاسلام حامد تقدیری با اشاره به اینکه شخصی که در زندگی هدفمند زندگی نکند در تلاش های خود به جایی نخواهد رسید، گفت: فعال فرهنگی در دختران کسی است که برای آینده برنامه ریزی کند یعنی در آینده علم زیادی دارم، فاضل هستم، دوستان زیادی دارم، مدیر هستم؛ برای هر تخصصی باید آن تخصص را یاد بگیرد.

 

وی اضافه کرد: برای فعال فرهنگی بودن باید مخلص جهادی دلسوز پرکار باشد؛ اینها در زندگی موفق هستند چون بر اساس هدف گذاری زندگی می کنند؛ باید از این شاخه به آن شاخه پریدن پرهیز کنیم و در یک موضوع متخصص آن شویم.

 

حجت الاسلام تقدیری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند: اگر می خواهید جامعه اسلامی ساخته شود و تمدنی اسلامی ساخته شود، آن جامعه با خانم ها شکل می گیرد، افزود: بدون زنان و دختران جامعه اسلامی ساخته نمی شود؛ وظیفه دختران در این برهه از جامعه بسیار سخت و پیچیده است باید به سمت اهل بیت (ع) و قرآن پیش رویم.

 

به گفته رئیس سازمان مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی، مقام معظم رهبری می فرمایند زنان سه وظیفه دارند : معنویت ، کار در خانه وکار در اجتماع . جامعه اسلامی را زن می سازد و باید معنویت و زیرساخت این جامعه قوی باشد؛ نماز شب را باید جدی بگیریم چرا که راه سعادت و نزدیکی با خدا نماز شب است.

 

حجت الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه رویداد سراسری حاج قاسم دوره تربیت فرمانده دختران است، خاطرنشان کرد: حاج قاسم مرد میدان بود و شما زن میدان باشید؛ گام اول فرماندهی میدان است که نیازمند شناسایی دقیق، طراحی خلاقانه، واقع گرایی و ارائه روایت ها است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی اظهار کرد: رویداد سراسری حاج قاسم می تواند با حضور مربیان طلیعه ای برای کشف استعداد ها و نظام مسائل مجموعه ها باشد . با احصاء این نظام مسائل با راهنمایی مربیان می توانیم برای اولویت بندی مسائل و راهکارهای و روش های حل مسائل برنامه ریزی داشته باشیم .

 

حجت الاسلام سعید احمدی در ادامه افزود: جمع حاضر منتخب ، جمع جوان و نوجوان با نشاط و پرانرژی است و یکی از ویژگیهای این دوره با نشاط بودن این دوره است. این دوره و دوره های بعدی که قراراست در خدمت این جمع هستیم شاهد شروع یک حرکت عظیم و فاخر در سطح استان و شهرستان ها و در مجموعه های مختلف باشیم .

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد : با توجه به اهمیت ایجاد تشکل‌های دخترانه جهادگر فرهنگی اجتماعی و اهمیت عرصه دختران در سیاست‌های کلان کشور و گام دوم انقلاب اسلامی این تشکل‌ها باهمت دانش‌آموختگان در راستای جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در عرصه فرهنگی دختران و بانوان به‌صورت خودجوش به فعالیت می‌پردازند.

 

رویداد سراسری دختران حاج قاسم با حضور 120 نفر از دختران متوسطه استان در طول سه روز از 20 الی 23 تیرماه در اردوگاه شهید باکری استان برگزار می شود .

 

کد خبر 1195522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha