نورافروز تلاوت قاری، خلوص نیت اوست

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با قاریان قرآن با اشاره به آيه «مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ؛ مثل نور او چون چراغدانى در چراغى است». اظهار داشت: نورافروز تلاوت قاری، خلوص نیت قاری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در ابتدای این دیدار در مكه مكرمه انجام شد به یاد و خاطره قاریان شهید در فاجعه منا در سال 1394 پرداخت و اظهار کرد: این قاریان به مثابه چلچراغ‌هایی برای برنامه‌های قرآنی کشور بودند. شب قبل از حادثه منا با شهید حسنی کارگر در موضوعی همکلام شدم و ساعاتی بعد ایشان به شهادت رسیدند. تقدیر الهی این بود که این قاریان عزیز در این سرزمین آسمانی شوند.
وی با اشاره به آيه «مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ؛ مثل نور او چون چراغدانى در چراغى است»، اظهار داشت: نوافروز تلاوت قاری، خلوص نیت قاری است. این طبیعی نیست که قرائت عبدالباسط در اذهان و بلندگوها طنین بیندازد و پژواکش ادامه یابد جز با قصد قربت قاري.
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم سلیمانی می‌فرمود که او در هنگام عملیات همیشه در وسط میدان بود ولی در جلسات همیشه در گوشه‌ای می‌نشست. خداوند متعال به این فرد آن  قدر عزت داد که در حرم‌های اهل بیت(ع)‌ در ایران و عراق و با حضور جمعیت‌های نجومي متعدد تشییع شد
حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بيان اينكه قاری در تلاوت‌ها نباید قصد قربت را فراموش کند، یادآور شد: قاریانی که در سرزمین وحی حضور دارند، این تلاوت‌ها را بغیر از تلاوت‌های قرآن در شهرهای خودشان بدانند. اینجا سرزمین وحی است و قرائت قرآن در مدینه به مثابه تلاوت آیات در حضور رسول الله(ص) است. باید احساس کنید یکی از شنودگانتان امام عصر(عج) است و این احساس باعث اثرگذاری بر زائران شود.
وی با تأکید بر اینکه قاری باید از کارهایی که در شأن او نیست پرهیز کند، اظهار کرد: باید برای کار خودمان چشم‌انداز و نقشه راه داشته باشیم تا بتوانیم تاثیرگذارتر باشیم. اینکه قاری صرفاً به تلاوت قرآن کفایت ‌کند، باعث رشد او نمی‌شود. باید گروه‌های همفکری ایجاد شود تا یک نقشه راه جامع برای آینده خود و هدف بلند خويش طراحی کند.
در ادامه این مراسم قاسم رضیعی، سرپرست کاروان نور حج تمتع ۱۴۰۱ ضمن تشکر از این دیدار، اظهار کرد: تجربه امسال نشان داد که هرچقدر رویکرد گزینش این کاروان بر اساس انتخاب قاریان جوان‌تر و خوش‌خوان باشند، انگیزه بالاتری برای اجرای برنامه‌های زیبا دارند.
وی افزود: قاریان جوان این گروه تا قبل از ایام تشریق در حدود 300 برنامه انفرادی و 35 برنامه گروهی و اجرای تواشیح داشتند که در روزهای آینده نیز بر این آمار افزوده خواهد شد. 6 نفر از قاریان عازم مدینه منوره می‌شوند و کماکان برنامه‌های مکه نیز ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه علاوه بر افزایش کمی، تلاوت‌ها از لحاظ کیفی نیز ارتقا یافته است، تصریح کرد: يکی از اتفاقات جالب و  ویژه برنامه های کاروان نور امسال تلاوت مسعود نوری در مرحله مقدماتی مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بود که چند روز پیش در مکه اجرا شد. جا دارد از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری نیز تشکر کنیم که هرآنچه لازم داشتیم و در توانشان بود، برای ما فراهم کردند.
یادآور می‌شود، در این مراسم اعضای کاروان قرآنی نور، به معرفی خود، تحصیلات و مقامات کشوری خود در زمینه قرائت قرآن کریم پرداختند. در انتهای مراسم نیز جمع‌خوانی اسماء الحسنی توسط قاریان قرآن و اعضای کاروان نور اجرا شد.

کد خبر 1195576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha