شکوه حیا/ تجمع بزرگ عفاف و حجاب در ماسال برگزار شد

در تقویم ملی ما روز ۲۱ تیر به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است تا به‌صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، تجمع بزرگ عفاف و حجاب عصر دیروز(سه‌شنبه، 21تیر) با حضور پرشور مردم شهید پرور شهر ماسال در پارک شهدای این شهر برگزار شد.

 

 

در این مراسم «غلامرضا گیل‌چالانی» حجاب را گوهری برای زن عنوان و اظهار کرد: عفت زن دُرّ گرانی است که دشمنان این مرز و بوم آن را نشانه گرفته‌اند.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه موضوع حجاب و عفاف امری ضروری است افزود: حجاب و عفاف ستون اصلی حفظ امنیت و کرامت خانواده است.

 

وی با اشاره به فلسفه حجاب گفت: هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله‌ی تزکیه‌ی نفس و تقوا به دست میآید و در قرآن مجید نیز بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.

 

 

گیل‌چالانی با اشاره به نقش مهم خانواده در ترویج عفاف و حجاب تصریح کرد: ترویج عفاف و حجاب بر دوش همه است و این امر تنها وظیفه دستگاه‌ها نیست.

 

فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: ما جهت دستیابی به فضائل اخلاقی می توانیم به الگوهایی چون حضرت زهرا (علیهاالسلام) و حضرت معصومه (علیهاالسلام) تأسی کنیم تا در مسیر کمال گام برداریم.

 

گفتنی است؛ در این همایش علاوه بر سخنرانی، اجرای سرود و قرعه‌کشی و اهدای جوایز هم برگزار شد.

کد خبر 1195639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha