باید از دوقطبی کردن جامعه در حوزه حجاب پرهیز شود

آیت الله عابدینی گفت: به شدت باید از دوقطبی شدن در حوزه حجاب پرهیز کنیم یعنی حجاب دارها یک طرف و بدحجاب ها سمتی دیگر، بدانیم بسیاری از بدحجاب ها معاند و کافر نیستند و آنها را مقابل خود ندانیم با نهایت عزت و کرامت آنها را به حجاب برتر دعوت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در همایش سبک زندگی عفیفانه که امروز (چهارشنبه ۲۲ تیر) در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: دهه مبارک و ارزشمند ولایت و امامت و عید غدیر را که بزرگترین عید مسلمانان است، تبریک می گویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال به پیامبر (ص) دستور داد آن مأموریتی که خدا به تو داده به انجام برسان و اگر این کار را انجام ندهی گویی هیچ کاری برای خداوند نکرده ای و زمانی خداوند متعال این امر را فرمود که رسول خدا ۲۳ سال مأموریت انجام داده و جنگ ها، سختی ها و تحریم ها را سپری کرده و سال آخر عمرشان بود.

 

وی اضافه کرد: در این مأموریت پیامبر اکرم (ص)، مقرر بود ولایت، حکومت، امامت و نبوت استمرار یابد و پیامبر این مأموریت را بر عهده حضرت علی (ع) گذارد و اگر این کار نبود دینی نمی ماند و دین در تاریخ بایگانی می شد ولی با اقدام پیامبر دین ثبات و استمرار  پیدا کرد.

 

آیت الله عابدینی تصریح کرد: در واقعه غدیر پیامبر (ص) با هنرمندی مطالب را بیان کرده و به مردم فرمودند آیا من رسالت خود را انجام دادم، آیا فهمیدید من چه گفتم و سپس به حاضران فرمودند مطالب من را به کسانی که اینجا نبودند برسانید و پدران و مادران به فرزندان ابلاغ کنند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به این امر یکی از مأموریت های جدی پدران و مادران این است با حوصله موضوع ولایت را برای فرزندان شان تفهیم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین توضیح داد: وقتی پیامبر مأموریتش را انجام داد و برای ادامه راه جانشینی را معین می کند خداوند می فرماید حال دیگر کفار از دین شما مایوس شدند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت زندگی عفیفانه و عفاف و حجاب اظهار کرد: روز گذشته سالروز شهادت مظلومانه پاسداران عفاف و حجاب بود؛ رضاخان با عفاف و حجاب مبارزه می کرد و فقط حساسیت روی چادر و روسری نداشت، او می خواست پرچم حمایت از حق، قرآن، علی و اولاد علی (ع)، نشان نبودت و رسالت را از دست مردم و جامعه بگیرد و می خواست این پرچم را پایین آورد.

 

آیت الله عابدینی گفت: رضاخان می خواست دین زدایی کند ولی نام حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) دژ های محکمی بودند که ما را حفظ کرد و رضا خان می خواست اسلام زدایی کند ولی ناکام ماند و مردم ما مظلومیت ها و سختی های زیادی را تحمل کردند.

 

وی اضافه کرد: عفاف و حجاب فقط مختص خانم ها نیست و شامل آقایان هم می شود پوشش، نگاه و گویش باید عفیفانه باشد، در درخواست از دیگران هم باید عفت داشت و در واقع عفت حوزه های متنوعی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برخورد با افراد محجبه در فرانسه خاطر نشان کرد: در قانون مملکت ما پوشش دینی جزو قانون است ولی در فرانسه در قانون شان نیست نباید کسی پوشش دینی داشته باشد و او (فرانسه) که با حجاب مخالفت می کند خلاف قانون مملکتش اقدام کرده است و اگر ما با بدحجابی مخالفت نکنیم خلاف قانون مملکت مان است.

 

وی عنوان کرد: قرآن ۲ گروه را مقابل هم قرار می دهد یک گروه عده ای هستند که هم و غم شان این است که چراغ دین روشن بماند و چنین افرادی اگر ببینند جایی به دین آسیب می رسد واکنش نشان می دهد  ولی عده ای می کوشند چراغ دین را خاموش کنند.

 

آیت الله عابدینی اضافه کرد: بر اساس قرآن کریم گروهی می خواهند شعائر الهی برجسته باشد این چادر و روسری، اذان مسجد، نمازهای جماعت و جمعه، راهپیمایی اربعین، عاشورا و محرم و جنب و جوش عرفانی احیا و شب قدر، شعائر الهی است و آنها که شعائر الهی را مهم می بییند اهل تقوا هستند.

 

وی اضافه کرد: در برابر اینها کسانی هستند که دوست دارند فساد و فحشا در میان مردم شیوع یابد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: ما به شدت باید از دوقطبی شدن پرهیز کنیم یعنی حجاب دارها یک طرف و بدحجاب ها سمتی دیگر، بدانیم بسیاری از بدحجاب ها معاند و کافر نیستند بلکه خواهران و فرزندان ما هستند و آنها را مقابل خود ندانیم با نهایت عزت و کرامت با آنها ارتباط گرفته و از این طریق برای پذیرش حجاب برتر دعوت کنیم و دشمن خوشحال می شود دوقطبی درست کنیم.

 

وی یادآور شد: کسی که به پیاده روی اربعین آمده و برای ولایت امیرالمومنین علاقمندی نشان می دهد چرا اینها را از خود ندانیم و رفتار مثبتی نداشته باشیم و باید کمک کنیم فرهنگ عفاف و حجاب را مشاهده کنند و با لحنی صحبت کنیم که در دل ها اثرگذار باشیم.

 

کد خبر 1195666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha