موسسه های خیریه از کودکان کار حمایت می کنند  / پروژه های مختلف در هفته بهزیستی  افتتاح خواهد شد

رضایی گفت: موسسه های خیریه از کودکان کار حمایت می کنند و از مردم نوع دوست استان درخواست دارم به هیچ عنوان از کودکان کار حمایت مالی نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «حامد رضایی» امروز (22 تیرماه) در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان رسانه ای استان اردبیل به مناسبت هفته بهزیستی گفت: ویژه برنامه های هفته بهزیستی از 25 تا 31 تیرماه با شعار «شروعی دوباره، برای بهتر زیستن» در مراکز تحت پوشش برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: سازمان نگاه فراگیر برای جامعه هدف دارد و پیگیر مطالبات بخش های مختلف است تا بتواند بهترین خدمات را به مددجویان و معلولان ارائه دهد.

 

وی با بیان این مطلب که همزمان با هفته بهزیستی 33 مسکن مددجویی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: افتتاح های کمپ ترک اعتیاد و مرکز مشارکت های اجتماعی نوجوانان و جوانان طرح «مانا»، برقراری میز خدمت در سراسر استان به ویژه مناطق روستایی که جامعه هدف بیشتر است و تامین منابع مالی خرد برای مددجویان در حوزه توانمندسازی و اشتغال آفرینی از جمله برنامه های بهزیستی به همین مناسبت است.

 

رضایی ادامه داد: خط تلفنی اورژانس اجتماعی به شماره 123 به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات به شهروندان هست و طی سال گذشته بیش از نه هزار و 380 تماس در این سامانه ثبت شده و امسال نیز تاکنون حدود سه هزار و 681 تماس ثبت شده که بیشترین تماس در خصوص اختلافات خانوادگی حاد و همسر آزاری است.

 

مدیر کل بهزیستی استان عنوان کرد: خط مشاوره تلفنی 1480 در زمینه مشاوره و راهنمایی فعال است و شهروندان می توانند از خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف از آن بهره مند شوند.

 

این مقام مسئول افزود: تاکنون 337 کودک کار در استان اردبیل شناسایی شده اند که با همکاری دستگاه های مرتبط با ساماندهی کودکان کار از آنها حمایت می شود.

 

رضایی اضافه کرد: موسسه های خیریه از کودکان کار حمایت می کنند و از مردم نوع دوست استان درخواست دارم به هیچ عنوان از کودکان کار حمایت مالی نکنند تا بتوانیم با ظرفیت های به وجود آمده زمینه تکدی گری و حتی کارهای کاذب آنها جلوگیری شود چون در درازمدت این کودکان به سمت بزهکاری کشیده می شوند و موجب آسیب های اجتماعی برای آنها فراهم می شود.

 

مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت: طی سال گذشته برای 841 نفر مددجو و معلول تحت پوشش این سازمان اشتغال آفرینی شده و امسال نیز سهمیه 1370 نفر تعیین کرده اند که امیدواریم بتوانیم این رقم را نیز مثل سال گذشته محقق کنیم.

 

کد خبر 1195703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha