لزوم ایجاد هویت شغلی برای آزادکاران

راهدار گفت: آزادکاران بیشتر جذب پروژه های دارای کارفرمایان خارجی می شوند و یکی از مشکلات اصلی آنها از منظر نظام حقوقی کشور است زیرا برای فعالان این بخش هویت شغلی در نظر گرفته نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «یلدا راهدار»، امروز (چهارشنبه 22 تیر) در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: فریلنسرها یا آزادکاران اغلب در حوزه تولید نرم افزار و خدمات رایانه ای فعالیت دارند و بخش زیادی از خدمات آنها صادر می شود.

رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس افزود: فریلنسرها بیشتر جذب پروژه های دارای کارفرمایان خارجی می شوند و یکی از مشکلات اصلی آنها از منظر نظام حقوقی کشور است زیرا برای فعالان این بخش هویت شغلی در نظر گرفته نشده است.

وی اضافه کرد: از فریلنسرها درآمد ارزی عاید کشور می شود اما اثبات انجام پروژه و همکاری با شرکت های خارجی و به رسمیت شناختن مبدا ورود مالی شناخته نشده است.

راهدار تاکید کرد: مشکلات در حوزه ارز و به رسمیت نشناختن مبدا ارزی در داخل کشور، مسائل مالیاتی و تامین اجتماعی از مشکلات فعالان این بخش و سد راه فعالیت آنهاست.

وی ادامه داد: به دلیل عدم حمایت قانونی از اشتغال فریلنسری، رشد و فعالیت این بخش در کشور ما محدود شده و مشکلات آنها در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح خواهد شد.

راهدار اعلام کرد: برگزاری دوره آموزشی آشنایی فریلنسرها با مقررات سازمان تامین اجتماعی با همکاری کارخانه «نوآوری شیراز» و سازمان تامین اجتماعی از دیگر برنامه های ما برای آزادکاران است.

وی گفت: برای مدیریت این فضا از فعالان اقتصادی حوزه فناوری و اطلاعات نیز انتظار داریم مانند حوزه های اقتصادی روحیه مطالبه گری را در خود تقویت و مسایل و مشکلات خود را بیان کنند.

کد خبر 1195746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha