وحدت، اکسیر نجات بخش جامعه امروز است

نظری، وحدت را اکسیر نجات بخش جامعه امروز دانست و گفت: در حوزه اجتماع و عام و در کلیه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نیاز به وحدت به عنوان زیرساختی اساسی داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تربت جام، «یعقوبعلی نظری» در آیین آغاز نخستین همایش بین‌ المللی هزاره «شیخ جام» افزود: با توجه به بازگشت به خود و فطرت این عارف بلندمرتبه و جستجوی راه حقیقت در دوران جوانی، می توان این را جزو ویژگی‌ها و استعداد ممتاز وی دانست.

 

استاندار خراسان رضوی اعتقاد به اسلام و دین را از جمله شوون برجسته شخصیتی شیخ احمد جام برشمرد و اظهار کرد: این عارف بزرگ در نقش هدایتی قرار گرفت و با دریافت تعالیم تعالی بخش اسلام، مردم جامعه را هدایت می‌کرد، جایگاه و شان مردمی این عارف بزرگ و مردمی بودن او و نیز شان ادبی که داشت از دیگر خصوصیات خاص و ویژه شیخ احمد جامی است.

 

وی با بیان اینکه وحدت بخشی از مهمترین ویژگیهای این عارف بزرگ است، گفت: هیچ نقطه انحرافی در زندگی وی و در شوون دینی و اسلامی زیست آن بزرگوار وجود ندارد و در نگاه وی وحدت در دو بخش عام و فردی، آنهم در جامعه دینی و اسلامی به عنوان مهمترین زیرساخت محسوب می‌شود.

 

نظری، وحدت را اکسیر نجات بخش جامعه امروز دانست و افزود: در حوزه اجتماع و عام و در کلیه عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره نیاز به وحدت به عنوان زیرساختی اساسی داریم.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان تربت جام با این سابقه تاریخی و بر اساس شناخت و تجارب عملی موجود از این منطقه، وجود شخصیتهایی مانند شیخ احمد جام در زندگی اجتماعی و عمومی مردمان این منطقه نیز موجب بروز و ظهور وحدت شده است.

 

وی با بیان اینکه دشمنان و تفرقه افکنان ممکن است بخواهند تفرقه ایجاد کنند، گفت: اما استحکام دینی مردم منطقه و اعتقادات دینی و معنوی، اجازه تفرقه افکنی و ایجاد تزلزل را به آنان نداده است.

 

نظری تحقق وحدت را در نگاه بلند، توجه به آرمانها، ارزشها و داشتن نگاه کلان دانست و ادامه داد: وظیفه مسوولان برداشتن چالشها است و ما هم بر این باوریم و مسوولیت را به عنوان شرط خدمت پذیرفته‌ ایم.

کد خبر 1195763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha