گیلان نیازمند بالگرد اختصاصی پیش بیمارستانی / ۲۰ پایگاه اورژانس احداث شد

سالاری با بیان اینکه طی سه سال گذشته ۲۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در گیلان راه اندازی شده است گفت: گیلان نیازمند بالگرد اختصاصی پیش بیمارستانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری » امروز (چهارشنبه، ۲۲ تیر) طی نشستی مشترک با هیئت‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه، با حضور رییس اروژانس کشور اظهار کرد: گیلان قطب گردشگری کشور است بدین سبب شرایط خاصی نسبت به سایر استان‌ها دارد، اگرچه جمعیت ساکن در گیلان بیش از ۲.۵ میلیون نفر است، اما در برخی از ایام سال این جمعیت از مرز هفت میلیون نفر نیز تجاوز می‌کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه اورژانس گیلان در سال ۵۵ آغاز به کارکرده و هم‌اکنون با ۷۴ پایگاه فعال و ۶۱۵ پرسنل، مشغول خدمت‌رسانی به مردم است گفت: در گیلان اورژانس هوایی از سال ۱۳۹۸ فعال‌شده که تاکنون بیش از ۵۰ سورتی پرواز جهت مأموریت اورژانسی داشته است.

 



وی افزود: هشت پایگاه جدید جاده‌ای در استان طی سال گذشته راه اندازی شده است.

 



سالاری ادامه داد: ۲۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی نیز طی سه سال اخیر در سطح استان گیلان احداث و راه‌اندازی شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه ناوگان خودرویی اورژانس گیلان تصریح کرد: ۱۷ دستگاه آمبولانس پیشرفته جهت استفاده در ناوگان اورژانس استان گیلان تأمین و توزیع شده است.

 
سالاری از تعمیرات اساسی ۳۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی گیلان از سال ۹۷ تاکنون خبر داد و افزود: برای این پایگاه‌ها ۱۲ میلیارد تومان از منبع درامد دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سازمان اورژانس کشور و خیرین سلامت هزینه شده است.

 
وی از افتتاح و بهره‌برداری ۴ پایگاه اورژانس در هفته دولت بااعتباری بالغ‌بر سه میلیارد تومان اشاره و خاطرنشان کرد: پایگاه‌های جاده‌ای بره سر لولمان، شماره ۱۲ شهر رشت و پاشاکی ازجمله این پایگاه‌ها هستند.

 
وی در پایان از رئیس اورژانس کشور خواستار ساخت پد و آشیانه در سایت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تخصیص بالگرد اختصاصی اورژانس پیش بیمارستانی گیلان، پیگیری مجوز استخدامی برای جذب ۱۰۰ نفر نیروی عملیاتی و ۴۰ نفر نیروی کارشناس واحد ارتباطات و تبدیل وضعیت نیروهای شد.

 

کد خبر 1195777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha